اشکان طالبی

اشکان طالبی


تاریخ انتشار : Publish : نسخه قابل چاپ Print

دانشکده مهندسی

گروه برق

 

پایان نامه:  

برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

عنوان:

طراحی بهینه ایستگاه­های شارژ باتری اتوبوس­های الکتریکی

استاد راهنما:

 دکتر علی دیهیمی

پژوهشگر:  اشکان طالبی

زمان: سه­شنبه 16/4/1394      ساعت:10         مکان: آمفی تئاتر

چکیده:

   افزایش مصرف سوخت و آلودگی ناشی از خودروها، فناوری­های نوین را به سمت تولید و جامعه را به استفاده از خودروهای الکتریکی سوق داده است. از آنجا که بر روی خودروهای حمل و نقل عمومی نظارت و ابزار کنترلی کاملی وجود دارد، می­توان این خودروها را اولین پذیرنده تغییرات دانست. همچنین ابعاد این ناوگان به قدری گسترده است که ایجاد تغییرات در آن، می­تواند منتج به نتایج قابل اهمیتی شود.

   در این پژوهش تعداد معینی از اتوبوس­های الکتریکی در تعدادی از مسیرهای از پیش تعیین شده در نظر گرفته شده است. به منظور خدمت­رسانی مستمر و بدون وقفه در خطوط، باید ایستگاه­های شارژ با ظرفیت مناسب طراحی شوند. به منظور کاهش قیمت برق مصرفی و هم­چنین جلوگیری از ایجاد تراکم در خطوط، به خصوص در ساعت پیک مصرف، و همچنین کمک به کاهش آلودگی­های زیست محیطی ناشی از تولید برق متمرکز، از منابع تولید پراکنده در ایستگاه­ها استفاده شده است. تعیین ظرفیت بهینه این منابع، منجر به حداقل شدن قیمت تمام شده برق مصرفی برای شارژ خودروهاست.

Abstract:

Increase in fuel consumption and environment pollution as a direct result of vehicle usage, has led the new technologies to produce electrical vehicles and also the society to switch to such vehicles. Since public transportation vehicles could be fully equipped with controlling tools, these vehicles could be premier and first choices for accepting the change. Further, the size of public transportation is huge enough to result in vital outcomes with implementation of such conversion.

 

In this research, a number of electrical buses are considered in pre-determined routes. In order to deliver constant flow of service without any stoppage or halting, a few of charging stations with proper capacities should be designed. To decrease the consumption of electric power and to avoid blockage in distribution lines, specially in peak hours of usage, and further to decrease environment pollution (as a result of focus production of electricity), scattered production resources are employed in stations. Determining optimum capacity of these resources result in  minimization of electricity cost for charging the vehicles and such optimization is performed in this research. 

رزومه

             اشکان طالبی

تلفن تماس: 09337494809

ایمیل :ashkantalebi03@gmail.com

متولد : 22/06/68

ساکن : همدان

            وضعیت خدمت: معافیت تحصیلی   

 

 

سوابق تحصیلی

  کارشناسی ارشد مهندسی برق-قدرت- دانشگاه بوعلی سینا 01/07/92 الی 31/6/94

   معدل 96/17

کارشناسی مهندسی برق کنترل دانشگاه صنعتی همدان 01/11/86 الی 25/6/91      معدل87/13

 

     دیپلم ریاضی فیزیک

    معدل 97/16

1385

سوابق حرفه ای

کارآموز شرکت ذوب آهن ملایر

 

 

 

 

 

مهارتها

مهارتهای نرم افزاری

  • آشنایی با PLC
  • MATLAB
  • SIMULINK
  • Pspice
  • Protel
  • Microsoft Office

 

آشنایی با زبانهای خارجی

  • زبان انگلیسی، محاوره:خوب- خواندن: عالی- نوشتن: خوب

 

علاقه­مندی­ها

  • خودروهای الکتریکی
  • انرژی­های تجدیدپذیر
  • ادوات فکتس
  • بازار برق