بهزاد آذر
بهزاد آذر
دانشکده مهندسی
گروه برق
پایان نامه:
برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
عنوان:
طراحی بهینه ایستگاههای شارژ و تعویض باتری خودروهای برقی مبتنی بر انرژیهای نو
استاد راهنما:
دکتر علی دیهیمی
پژوهشگر: بهزاد آذر
زمان: یکشنبه 14/4/1394 ساعت:10 مکان: آمفی تئاتر
چکیده:
با توجه به مسائل اقتصادی و زیستمحیطی، خودروهای برقی روزبهروز در حال گسترش در جهان هستند. تخمین زده میشود که تا سال 2020 سهم بازار از خودروهای برقی حدود 25% شود. بنابراین مبحث ایستگاه شارژ برای تأمین انرژی موردنیاز خودروهای برقی مطرح میشود. ایستگاههای شارژ باتری چندین سال است که برای شارژ باتری خودروهای برقی مورداستفاده قرارگرفتهاند و کارایی و محبوبیت آنها نیز مشخص گردیده است. تنها اشکالی که میتوان بر این ایستگاهها گرفت، مدتزمان شارژ باتری میباشد، که تقریبا طولانیمدت است (بین 20 دقیقه تا 1 ساعت). چالش دیگری که در زمینه خودروهای برقی وجود دارد تأثیر منفی بر عملکرد شبکه برق در صورت عدم هماهنگی تعداد زیادی از خودروهای برقی میباشددر سالهای اخیر، مبحثی تحت عنوان تعویض باتری خودروهای برقی مطرح گردیده است. درواقع مشتریان با مراجعه به این ایستگاههای تعویض باتری میتوانند در کمتر از چند دقیقه باتری خالی اتومبیل خود را با باتری پر تعویض نمایند. در این پایاننامه، مبحث طراحی ایستگاه شارژ باتری همراه با تعویض باتری مطرح گردیده است تا فواید هر دو ایستگاه را پوشش دهد. در این ایستگاه ترکیبی؛ منفعت مشتری، منفعت صاحب ایستگاه و منفعت شبکه برق در نظر گرفتهشده است. همچنین این ایستگاهها میتوانند بهعنوان ذخیرهساز انرژی نیز مورداستفاده قرار بگیرند. یعنی در ساعتهای غیر اوج مصرف که قیمت برق پایین است، جهت شارژ باتریها از شبکه، برق دریافت کنند و در ساعتهای اوج مصرف که قیمت برق بالا است، به شبکه برق بفروشند. از طرف دیگر، برای بهینهسازی مسئله موردنظر از الگوریتمهای فرا ابتکاری استفادهشده است. در این پایاننامه الگوریتم جدیدی تحت عنوان الگوریتم جستجو درونی معرفی و نتایج الگوریتم با الگوریتمهای MOPSO و NSGA-II مقایسه شده است.
Abstract:
Electric vehicles are increasing daily in the world due to the economic and environmental issues. Electric vehicles have been considered by many of the customers and investors too. It is estimated that the market share of electric vehicles would be about 25% till 2020. Therefore, electric charging station topic arises to provide the energy required for electric vehicles. Charging stations were being used for charging batteries for several years and their efficiency and popularity were identified. The only problem that can be taken to the stations, is the battery Charging time, which is pretty long (between 20 minutes to 1 hour). Another challenge, in the field of electric vehicles, is a negative impact on electricity network performance in case of lack of coordination of a large number of electric vehicles. On the other hand, the integration of renewable energy sources and electric vehicles can effectively improve the efficiency of clean energy and reduce carbon emissions dramatically. Therefore, the new energies such as solar cells and wind turbine are used to charge the batteries in these stations. In recent years, a discussion as electric vehicles’ battery Swapping was proposed. In fact, customers can replace their cars' empty batteries with full ones, in less than a minute, with referring to the battery Swapping stations. Since this is done in a short time, follows the customers’ welfare and it’s appropriate for management. In this thesis, topics of charging stations along with battery Swapping were introduced to cover the benefits of both stations. In this Combinatorial station; the customer benefit, the station owner benefit and power network benefit are considered. Also these stations can also be used as energy storages. It means in non-peak hours when electricity prices are low, in order to charge the batteries, the station receives electricity from the grid and in peak hours when electricity prices are high, the station sells electricity to the grid. It should be noted that the main priority is to use of renewable energies to provide electricity to the stations. In case of electricity produced shortage of the renewable energies, the rest of required energy can be obtained from the network, with optimizing the performance of stations, purchasing electricity from the grid can be reduced as much as possible. On the other hand, the meta-heuristic algorithms were used to optimize the problem. In this thesis, a new algorithm called “Interior search algorithm” was introduced and algorithm results were compared with MOPSO and NSGA-II algorithms.
مشخصات فردی |
|
· نام و نام خانوادگی: بهزاد آذر
· تاریخ تولد: 07/04/70
· محل تولد: همدان
· وضعیت تاهل: مجرد
· شماره ی شناسنامه: 3860347608
· شماره تماس: 09361370456
· پست الکترونیک: power88behzad@yahoo.com
سوابق تحصیلی
|
· نفر اول دوره کارشناسی در بین 30 ورودی قدرت
· عضو دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه بوعلی سینا
· نفر اول در اکثر دورههای تحصیلی راهنمایی و متوسطه
· کارشناسیارشد در رشته برق گرایش قدرت با معدل 42/17
دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینای همدان
· کارشناسی در رشته برق گرایش قدرت با معدل29/16، سال 92
دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینای همدان
· دیپلم ریاضی فیزیک با معدل 37/18 و معدل کل دوره متوسط و پیشدانشگاهی 28/19
· ...
عنوان پروژه پایاننامه کارشناسی
|
«روشهای دستیابی به ردیابی حداکثر توان پنلهای خورشیدی به کمک کنترلر فازی و شبکههای عصبی»
با اخذ نمره ی 19
عنوان پروژه پایاننامه کارشناسیارشد
|
«طراحی بهینه ایستگاههای شارژ و تعویض باتری خودروهای برقی مبتنی بر انرژیهای نو»
سوابق کاری
|
· تدریس خصوصی ریاضیات دبیرستان، پیشدانشگاهی و دانشگاه و همچنین دروس تخصصی برق گرایش قدرت
· همکاری در طراحی و نظارت تاسیسات الکتریکی چند دستگاه آپارتمان
مهارتهای کامپیوتر
|
· مجموعه نرم افزارهای Office: Word و Excel و Power Point
· نرمافزار نقشه کشی Autocad
· نرمافزار محاسبات روشنایی Dialux
· نرمافزار شبیهسازی سیستم های قدرت Pscad
· نرمافزار شبیهسازی مدارات الکترونیک قدرت و ماشینهای الکتریکی Psim
· زبان برنامهنویسی C
· نرمافزار تحلیل مدارات الکتریکی Pspice
· نرمافزار جامع Matlab
· میکروکنترلر AVR
سوابق پژوهشی و تحقیقاتی
|
ü پروژهی تاسیسات الکتریکی شامل طراحی سیستم برق و تلفن و روشنایی و آنتن و اعلام حریق و فن و بلندگو و سیستم هشداردهنده و همچنین رایزر دیاگرام و تابلو برق و روشنایی بیمارستان
ü پژوهش در زمینه سیستم های تولید برق فتوولتاییک DC و همچنین متصل به شبکه سه فاز
ü پژوهش در زمینه توربینهای بادی متصل به شبکه و HVDC
به اطلاع متقاضیان دکترای سال تحصیلی 1404-1403 رشته های مهندسی (مکانیک - کامپیوتر - برق - مواد - عمران - صنایع) دانشگاه بوعلی سینا می رساند، فهرست اساتید پذیرنده دانشکده مهندسی...
به اطلاع می رساند یک شرکت دانش بنیان در اصفهان نیازمند خدمات تحقیقاتی دانش آموختگان رشته های مواد و شیمی بوده و استخدام می کند. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با شماره 03133879868 در...
به گزارش بسنا، مراسم افتتاحیه این پروژه با حضور محمدعلی زلفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر علیرضا قاسمیفرزاد استاندار همدان، معاونان وزارتخانههای علوم و مسئولان استانی و ریاست...
دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه بوعلیسینا فهرست اسامی دانشجویان برگزیده آموزشی پژوهشی پانزدهمین همایش سالانه دفتر هدایت استعدادهای درخشان سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد. اسامی دانشجویان...
بهراد توتونچی دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی عمران دانشگاه بوعلی سینا، در جلسه ای با حضور نمایندگان دانشگاه های سراسر کشور، با کسب اکثریت آرا انتخابات، به عنوان دبیر...
در هشتمین نشست از دوره یازدهم هیأت ممیزه دانشگاه بوعلیسینا، آقای دکتر علیرضا حاتمی دارای مدرک دکتری در رشته مهندسی برق با ر أ ی اعضاء از مرتبه...
بدینوسیله انتخاب آقای دکتر آرش فتاح الحسینی را به عنوان پژوهشگر برگزیده دانشگاه در گروه فنی و مهندسی به ایشان و خانواده علمی دانشکده مهندسی تبریک عرض نموده و از خداوند متعال...
بدینوسیله انتخاب دو تن از دانشجویان دانشکده مهندسی مهندس راضیه چهارمحالی در مقطع دکتری رشته مهندسی مواد شاخه خوردگی و مهندسی سطح و مهندس امین نظری در مقطع...
بدینوسیله انتخاب سه عضو هیات علمی دانشکده مهندسی جناب آقایان دکتر جواد بهنامیان ، دکتر حسن علم خواه و دکتر محسن گودرزی در...
براساس اطلاعات پایگاه شاخصهای اساسی علم (ESI)، حضوردکتر محمد حسن مرادی از گروه مهندسی برق دانشکده مهندسی در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر دنیا استمرار پیدا کرد. ...
بدینوسیله انتخاب اعضا محترم هیات علمی سرکار خانم دکتر سموئی (گروه مهندسی صنایع)، جناب آقایان دکتر بابائی (گروه مهندسی عمران)، دکتر حاتمی (گروه مهندسی برق)، دکتر ختن لو (گروه مهندسی...
بدینوسیله انتخاب چهار عضو هیات علمی دانشکده مهندسی جناب آقای دکتر جواد بهنامیان از گروه مهندسی صنایع به عنوان پژوهشگر اول برگزیده، جناب آقای دکتر حسن علم خواه از گروه...
به گزارش بسنا و به نقل از سازمان سنجش، آزمون مرحله نهایی بیست و هشتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور با حضور نفرات برگزیده آزمون کارشناسی ارشد (متمرکز) و آزمون غیرمتمرکز المپیاد در دانشگاههای...
به اطلاع دانشجویان محترم می رساند سایت کامپیوتر کارشناسی دانشکده مهندسی به دلیل انجام ثبت نام دانشجویان کارشناسی ورودی 1402 از شنبه 1402/7/22 به مدت یک هفته تعطیل می باشد.
به گزارش بسنا و به نقل از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، در هشتمین دوره تجلیل از سرآمدان علمی کشور در سال ۱۴۰۲ که با حضور معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهور و وزیر علوم...
به اطلاع دانشجویان ورودی جدید تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) می رساند، یکشنبه 23 مهر ساعت 11 الی 13 در محل آمفی تئاتر دانشکده مهندسی جلسه معارفه با هیات رییسه دانشکده برگزار می شود. ...
بر اساس اطلاعات جدید نمایه استنادی معتبر scopus ۲۰۲۳، با بررسی مقالات مربوط به ۲۰۲۲، 4 عضو هیات علمی و 1 دانش آموخته دانشکده مهندسی و با بررسی کل مقالات مربوط به سال های مختلف، 1 نفر از اعضای هیات...
نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب آقای دکتر حسن علم خواه و بنا به پیشنهاد رئیس دانشکده مهندسی، به موجب ابلاغی ایشان با حفظ سمت آموزشی به مدت 2 سال به عنوان...
در حکمی از طرف ریاست دانشگاه آقای دکتر امیرسامان خیرخواه به عنوان مدیر گروه رشته مهندسی صنایع منصوب گردید. در این حکم آمده است : « با احترام و آرزوی توفیق الهی، نظر به مراتب تعهد و تجارب...
در حکمی از طرف ریاست دانشگاه آقای دکتر صالح رازینی به عنوان مدیر گروه رشته مهندسی برق منصوب گردید. در این حکم آمده است : « با احترام و آرزوی توفیق الهی، نظر به مراتب تعهد و تجارب ارزنده...