سید علی بنی عقیل
سید علی بنی عقیل
دانشكده فني مهندسي
گروه مهندسي برق
جلسه دفاعیه پایان نامه جهت دريافت درجه كارشناسي ارشد در رشته مهندسي برق
گرايش قدرت
عنوان:
مدیریت بهینه انرژی آسانسورها با در نظر گرفتن ذخیرهسازهای انرژی
استاد راهنما:
دكتر حاتمی
داوران:
دکتر محمد حسن مرادی
دکتر حمیدرضا کرمی
نگارش:
سیدعلی بنی عقیل
زمان: شنبه 28 شهریور ماه 94 ، ساعت 12 تا 13
مکان: سمینار 2 دپارتمان برق
چکیده: این پایاننامه، روشی جدید برای مدیریت دینامیکی انرژی ذخیره شده در ابرخازنهایی (SUPCAs) که در سیستم آسانسوری ذخیره کننده انرژی قرار دارد ارائه می دهد. به منظور ارزیابی ولتاژ تعادل (BV) ابرخازنها در تمام دوره های کاری آسانسور روش شبکه عصبی پس انتشار به کار گرفته می شود. در ابتدای کار آسانسور، کنترلر اصلی، BPNN را فراخوانی می کند تا انرژی مورد نیاز آسانسور را بر اساس طبقه فعلی و نهایی که قرار است آسانسور به آنجا برود پیش بینی کند. انرژی بیشتری با تنظیم توسط BPNN می تواند ذخیره گردد بر حسب دوره های کاری مختلف. علاوه بر این، ظرفیت ذخیره انرژی ابرخازنها به منظور تامین انرژی ممکن در تمام دوره های کاری بهینه شده است توسط روش بهینه سازی پیشنهاد شده در این پایان نامه. نه تنها پیک توانی که هنگامی که آسانسور در بار کامل کار می کند ظاهر می شود حذف می گردد بلکه ظرفیت یکسوساز انتهایی جلو می تواند تا حدی کم شود. شبیه سازی و نتایج عملی، کارایی و عملی بودن روش را نشان می دهد.
Abstract: This thesis proposes a new method to dynamically manage the energy stored in super capacitors(SUPCAPs) which are equipped in an energy-saving elevator system. The back propagation neural network (BPNN) method is employed to evaluate the balance voltage (BV) of the SUPCAPs in every operation period of the elevator. At the beginning of the elevator works, the main controller calls the BPNN to predict the energy required by the elevator according to the present and target floor which is about to arrive at. Regulated by the BPNN, more energy can be saved in terms of different operation periods. Moreover, the energy storage capacity of the SUPCAPs is optimized to provide as much energy as possible in every operation period by an optimization method proposed in the thesis. Not only is the peak power that emerges when the elevator works in heavy or full load eliminated, but also the capacity of the rectifier in the front end can be partly reduced. Simulation and experimental results show the effectiveness and feasibility of our method.
نام : سید علی بنی عقیل ایمیل: ali.baniaghil@yahoo.com
سوابق تحصیلی:
دبیرستان تیزهوشان گرگان
معدل دیپلم: 91/19
رتبه کنکور کارشناسی: 160
دانشگاه کارشناسی: صنعتی امیرکبیر
استاد راهنمای کارشناسی: آقای دکتر میلی منفرد
دانشگاه ارشد: بوعلی سینا همدان
استاد راهنما: آقای دکتر حاتمی
معدل : 16
نمره زبان آزمون MSRT (MCHE): 69 از 100
رتبه کنکور دکترای برق قدرت : 57
پذیرفته شده در مقطع دکترای دانشگاه علم و صنعت
استاد راهنما: آقای دکتر شهرتاش
دروس گذرانده در دوره ارشد:
1- الکترونیک قدرت 1- پروژه : بررسی مبدل dc به dc پل دوگانه اکتیو دوجهته(DAB) با MATLAB
2- تئوری جامع ماشین های الکتریکی- پروژه: شبیه سازی ژنراتور سنکرون برای کاربردهای صنعتی با MATLAB
3- کنترل مدرن- پروژه: طراحی رویت کننده برای یک سیستم با MATLAB
4- بازار برق- پروژه: شرکت در بازار برق برای تولیدکنندگان باد با نرم افزار GAMS
5- شبکه های عصبی- پروژه: حفاظت میکروگرید با استفاده از شبکه های عصبی RBFN با MATLAB
6- دینامیک سیستم های قدرت: تنظیم پارامترهای AVR و گاورنر با نرم افزار PSCAD
7- ادوات FACTS- پروژه: طراحی کنترلر غیرخطی STATCOM مبتنی بر Passivity برای بهبود پایداری گذرای سیستم های قدرت با MATLAB
8- مدیریت انرژی – پروژه: مدیریت انرژی بهینه آسانسورها با در نظر گرفتن ذخیره سازهای انرژی با MATLAB
پایان نامه کارشناسی:
شبیه سازی مبدل های الکترونیک قدرت واسط بین ژنراتور سنکرون PM و شبکه در نیروگاه بادی
پایان نامه ارشد:
مدیریت انرژی بهینه آسانسورها با در نظر گرفتن ذخیره سازهای انرژی
سیستم های ذخیره ساز انرژی مبتنی بر ابرخازن(Supercapacitor) (SESS) نقش مهمی در بهبود استفاده و بازده آسانسورهای مرسوم دارند. با اتصال سیستم ذخیره ساز انرژی به شین dc یک آسانسور، بهبودی های زیر حاصل می شود:
1) کاهش پیک توان شبکه:بخشی از توان توسط SESS تامین می شود و در نتیجه پیک توان شبکه کاهش می یابد.
2) مد نجات اتوماتیک: در مواقع قطعی شبکه، انرژی ذخیره شده می تواند برای نجات افراد به کار گرفته شود
3) بهبود کارایی: SESS می تواند توسط انرژی بازتولیدشده در حین ترمز کردن شارژ شود.
ترکیب به دست آمده از این سه منبع توان یعنی سلول سوختی، باتری و ابرخازن، ترکیب پیچیده ای است و استراتژی مدیریت انرژی، نقش مهمی در کنترل توزیع توان بین منابع توان بازی می کند. کنترلر فازی نقش موثری در توزیع بهینه توان در وسیله نقلیه با سلول سوختی دارد.
Paper Near to Submit: ICA Based Fuzzy Approach for Optimal Energy Management Strategy of Improved Elevator Enabled with Energy Storage System
به گزارش بسنا، مراسم افتتاحیه این پروژه با حضور محمدعلی زلفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر علیرضا قاسمیفرزاد استاندار همدان، معاونان وزارتخانههای علوم و مسئولان استانی و ریاست...
دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه بوعلیسینا فهرست اسامی دانشجویان برگزیده آموزشی پژوهشی پانزدهمین همایش سالانه دفتر هدایت استعدادهای درخشان سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد. اسامی دانشجویان...
بهراد توتونچی دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی عمران دانشگاه بوعلی سینا، در جلسه ای با حضور نمایندگان دانشگاه های سراسر کشور، با کسب اکثریت آرا انتخابات، به عنوان دبیر...
در هشتمین نشست از دوره یازدهم هیأت ممیزه دانشگاه بوعلیسینا، آقای دکتر علیرضا حاتمی دارای مدرک دکتری در رشته مهندسی برق با ر أ ی اعضاء از مرتبه...
بدینوسیله انتخاب آقای دکتر آرش فتاح الحسینی را به عنوان پژوهشگر برگزیده دانشگاه در گروه فنی و مهندسی به ایشان و خانواده علمی دانشکده مهندسی تبریک عرض نموده و از خداوند متعال...
بدینوسیله انتخاب دو تن از دانشجویان دانشکده مهندسی مهندس راضیه چهارمحالی در مقطع دکتری رشته مهندسی مواد شاخه خوردگی و مهندسی سطح و مهندس امین نظری در مقطع...
بدینوسیله انتخاب سه عضو هیات علمی دانشکده مهندسی جناب آقایان دکتر جواد بهنامیان ، دکتر حسن علم خواه و دکتر محسن گودرزی در...
براساس اطلاعات پایگاه شاخصهای اساسی علم (ESI)، حضوردکتر محمد حسن مرادی از گروه مهندسی برق دانشکده مهندسی در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر دنیا استمرار پیدا کرد. ...
بدینوسیله انتخاب اعضا محترم هیات علمی سرکار خانم دکتر سموئی (گروه مهندسی صنایع)، جناب آقایان دکتر بابائی (گروه مهندسی عمران)، دکتر حاتمی (گروه مهندسی برق)، دکتر ختن لو (گروه مهندسی...
بدینوسیله انتخاب چهار عضو هیات علمی دانشکده مهندسی جناب آقای دکتر جواد بهنامیان از گروه مهندسی صنایع به عنوان پژوهشگر اول برگزیده، جناب آقای دکتر حسن علم خواه از گروه...
به گزارش بسنا و به نقل از سازمان سنجش، آزمون مرحله نهایی بیست و هشتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور با حضور نفرات برگزیده آزمون کارشناسی ارشد (متمرکز) و آزمون غیرمتمرکز المپیاد در دانشگاههای...
به اطلاع دانشجویان محترم می رساند سایت کامپیوتر کارشناسی دانشکده مهندسی به دلیل انجام ثبت نام دانشجویان کارشناسی ورودی 1402 از شنبه 1402/7/22 به مدت یک هفته تعطیل می باشد.
به گزارش بسنا و به نقل از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، در هشتمین دوره تجلیل از سرآمدان علمی کشور در سال ۱۴۰۲ که با حضور معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهور و وزیر علوم...
به اطلاع دانشجویان ورودی جدید تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) می رساند، یکشنبه 23 مهر ساعت 11 الی 13 در محل آمفی تئاتر دانشکده مهندسی جلسه معارفه با هیات رییسه دانشکده برگزار می شود. ...
بر اساس اطلاعات جدید نمایه استنادی معتبر scopus ۲۰۲۳، با بررسی مقالات مربوط به ۲۰۲۲، 4 عضو هیات علمی و 1 دانش آموخته دانشکده مهندسی و با بررسی کل مقالات مربوط به سال های مختلف، 1 نفر از اعضای هیات...
نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب آقای دکتر حسن علم خواه و بنا به پیشنهاد رئیس دانشکده مهندسی، به موجب ابلاغی ایشان با حفظ سمت آموزشی به مدت 2 سال به عنوان...
در حکمی از طرف ریاست دانشگاه آقای دکتر امیرسامان خیرخواه به عنوان مدیر گروه رشته مهندسی صنایع منصوب گردید. در این حکم آمده است : « با احترام و آرزوی توفیق الهی، نظر به مراتب تعهد و تجارب...
در حکمی از طرف ریاست دانشگاه آقای دکتر صالح رازینی به عنوان مدیر گروه رشته مهندسی برق منصوب گردید. در این حکم آمده است : « با احترام و آرزوی توفیق الهی، نظر به مراتب تعهد و تجارب ارزنده...
قابل توجه دانشجویان مصاحبه دکتری: آخرین مهلت شرکت در مصاحبه دکتری برای کلیه رشته ها اعم از برق، کامپیوتر، مواد، صنایع و مکانیک برای دانشجویانی که موفق به انجام مصاحبه...
بدینوسیله فرزندان افتخار آفرین دانشکده مهندسی در سال 1401 را معرفی نموده و با عرض تبریک برای این عزیزان موفقیت روزافزون مسالت می نماید. ...