شهریار عبداله زاده

شهریار عبداله زاده


تاریخ انتشار : Publish : نسخه قابل چاپ Print

جلسه دفاع از پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش سازه

 

عنوان:

امکانسنجی به­کارگیری روسازی بتن غلتکی در راههای بین شهری در مناطق سردسیر



استاد راهنما:

دکتر محمود نیلی


استاد مشاور:

دکتر مهدی حسینیان

 

اساتید ممتحن:

دکتر محمد شوشتری- دکتر فریدون رضایی

                                                                                                                 دانشجو:

شهریار عبداله زاده


 روز و تاریخ دفاع:

یکشنبه 28/6/1395

 

ساعت و محل دفاع:

ساعت 16:30 سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی

 

چكيده:

بتن غلتکی روسازی بتنی خشک است که با میزان آب کمتر نسبت به بتن­های معمولی ساخته می­شود. برای تراکم این بتن از غلتک­های مورد استفاده در راه­سازی استفاده می­شود. این بتن برای اجرا در حالت تازه نیازی به قالب نداشته و در حالت سخت شده رفتاری مانند بتن­های معمولی دارد و همچنین از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به‌صرفه است. استفاده از بتن‌های غلتکی در سه دهه­ی اخیر در پروژه­های اجرایی، بسیار مورد استقبال بوده است. البته در کشور ما، به دلیل مرسوم بودن اجرای روسازی آسفالتی و فراوانی قیر اجرای روسازی­های بتن غلتکی کمتر مورد توجه بوده است. اما با توجه به عمر سرویس­دهی پایین در مواجهه با شرایط اقلیمی مناطق سردسیر و هزینه­های اجرا، تعمیر و نگه­داری روسازی‌های آسفالتی، اجرای بتن غلتکی روسازی می­تواند علاوه بر افزایش دوام روسازی، کاهش هزینه­ها را در پی داشته باشد. هدف از انجام این تحقیق، بررسی روی خواص مقاومتی و دوام بتن غلتکی با طرح مخلوط­های مختلف و همچنین استفاده از روسازی مرکب شامل بتن غلتکی و یک لایه روکش و بررسی عملکرد آن در مواجهه با اعمال شرایط ذوب و انجمادهای متوالی در حضور نمک­های یخ­زدا بوده است. به همین منظور در فاز اول این پژوهش ابتدا 8 طرح مخلوط با عیار مواد سیمانی 325 کیلوگرم در مترمکعب، نسبت آب به مواد سیمانی 41/0 و استفاده از دوده سیلیسی، خاکستر بادی و سرباره ساخته‌شده است. کارایی طرح (با استفاده از اندازه­گیری زمان وی بی)، مقاومت فشاری، مقاومت کشش غیرمستقیم و مقاومت هر طرح در برابر پوسته شدگی سطح آزمونه­ها طی اعمال سیکل­های ذوب و انجماد در حضور نمک­های یخ­زدا طبق ASTMC672 مورد بررسی قرار گرفته است. از بین طرح‌های ساخته شده استفاده از 10% دوده سیلیسی گرچه در سنین اولیه مقاومت‌های فشاری و کششی کمتری را موجب شده اما روند کسب مقاومت این طرح باعث شده تا در سنین 28 و 91 روزه، بیشترین مقاومت فشاری و کششی را داشته باشد. استفاده از خاکستر بادی و سرباره به‌تنهایی در طرح‌های مخلوط نتایج مقاومتی و دوامی مطلوبی را نداشته است. بنابراین طرح حاوی 10% دوده سیلیسی به‌عنوان طرح مخلوط بهینه از نظر مقاومت‌های فشاری و کششی و دوام در برابر پوسته شدگی، انتخاب شده و در فاز دوم تحقیق به‌عنوان لایه­ی زیرین روسازی مرکب استفاده شده است. در فاز دوم پس از ساخت لایه بتن غلتکی با طرح بهینه، دو نوع روکش بتن هوادار و آسفالت روی آن اجرا گردیده است. پس از نگه‌داری آزمونه‌ها  و اعمال سیکل‌های ذوب و انجماد، بررسی تغییر در میزان اتصال دو لایه با آزمایش برش سطح مورب و کشش غیرمستقیم انجام گرفته است. نتایج حاصل شده حاکی از آن است که چسبندگی بین لایه بتن غلتکی و آسفالتی در آزمایش برش سطح مورب و کشش غیرمستقیم به ترتیب 91/10% و 13% بین بتن غلتکی و بتن هوادار در آزمایش برش سطح مورب و کشش غیرمستقیم به ترتیب 68/10% و 8/9% کاهش نشان داده است. بنابراین استفاده از بتن غلتکی به‌عنوان سطح نهایی روسازی و به‌عنوان لایه اساس  همراه با یک روکش، عملکرد مناسبی در شرایط ذوب و انجمادهای متوالی دارد. البته بررسی‌های بیشتری برای ارتقای کیفیت بتن‌های غلتکی و کاهش هزینه‌های اجرایی لازم به نظر می‌رسد.

 

واژه­‌های کلیدی: بتن غلتکی روسازی، دوده سیلیسی، خاکستربادی، سرباره، مقاومت فشاری، دوام برابر پوسته شدگی، روسازی مرکب، بتن هوادار،آسفالت، برش سطح مورب، کشش غیرمستقیم



 

Abstract:

                 Roller Compacted Concrete Pavement (RCCP) is a dry concrete is produced with lower water than normal concrete. The use of RCCP in the world in the last three decades has been increased, however it is not so popular inIRAN. The aim of present study is to assess the strength and frost durability of RCCP made pozzolanic materials. The second part of the study is belonging to investigate the effect compound pavement including RCCP with an overlay and assessing its performance faced with the freezing and thawing in the presence of deicer salts agent. In the first part 8 different mixtures were made with 325 kg/m³ cement content, water to cement ratio of 0/41. In the predetermined mixture three supplementary materials of silica fume, fly ash and slag were used. Vebe time, compressive strength, splitting tensile strength and frost resistance with and without deicer agent based on ASTM C672, were investigated.The results show that 10% silica fume mixture obtained the maximum later strength on the contrary fly ash and slag had a negative impact on the strength properties. Thus, the mixture containing 10% silica was selected as the optimum mix design regarding tensile and strength resistance, and durability against deicer salt scailing. In the second part, RCCP layer was covered with with asphalt(HMA) or air entrained concrete (AEC)yo assess the frost resistance of compound mixtures. The results indicate that the RCCP and HMA covering layer in the test of slant shear strength and spilliting tensile showed 10.91% and 13%  reduction and between the RCCP and AEC in the test of slant shear strength and spilliting tensile showed 10.68% and 9.8% reduction, respectively. Therefore, the use of the RCCP as the final surface of pavement or as a base layer, and with an overlay will have a suitable performance in the situation of cyclic freezing and thawing. Of course, further investigation to improve RCCP quality and reduce executive costs seems necessary.

Key Words: Roller compacted concrete, Micro silica, Fly ash, Slag, Compressive strength, Scailing resistance, Composite pavement, Air entrained concrete, Hot mixed asphalt, Slant shear strength, Spilliting tensile strength



 

 

 

 

 

 

1- مشخصات فردي :

 


نام و نام خانوادگی: شهریار عبداله زاده

 

محل تولد: همدان

تاریخ تولد: 12/6/1369

 

وضعیت تاهل:   مجرد  

 

وضعیت نظام وظیفه: معاف موقت

 

نشانی و تلفن تماس: همدان میدان بعثت پلاک 291

 

نشانی وب سایت :

پست الکترونیکی: shahriarking2323@gmail.com

 

             

 

 

3-  سوابق حرفه ای :.

2- سوابق تحصيلي :

معدل

کشور/ شهر محل تحصیل

نام واحد آموزشی

مدت تحصیل

گرایش

رشته تحصیلی

مقطع تحصیلی

تا

از

49/18

ایران-همدان

دبیرستان شهید مدنی

1387

1383

 

ریاضی فیزیک

دیپلم

05/15

ایران-همدان

دانشگاه بوعلی سینا

1391

1387

عمران

مهندسی عمران

لیسانس

 

ایران-همدان

دانشگاه بوعلی سینا

1395

1392

سازه

مهندسی عمران

فوق لیسانس

 

نام سازمان / شرکت

مدت همکاري

سمت

علت قطع رابطه

امکان ارائه گواهی سابقه کار دارید؟

پاره وقت/ تمام وقت/ پروژه/مشاوره

از

تا

مجموع به ماه

سال

ماه

سال

ماه

اسکان ساز

92

 

94

 

24

مدیر کارگاه

 

بلی

 

خاک و پی الوند

91

 

94

 

30

مسئول آزمایشگاه

 

بلی

 

4-  مهارت درزبان خارجي:

زبان خارجي

Reading

Writing

Speaking

انگليسي

بسیار خوب

خوب

خوب

5-  مهارت هاي تخصصي:

نام مهارت

ميزان تسلط

طراحی سازه­های ساختمانی و غیر ساختمانی

تسلط کافی بر نرم افزارهای مختلف مربوطه و تجربه فنی فراوان

اجرا و نظارت بر انجام امور کارگاهی پروژها­های عمرانی

تجربه اجرایی و عملیاتی بالا

 آشنایی کامل با اجرای پروژه­های راه­سازی

تجربه اجرایی و عملیاتی بالا

کنترل و اجرای بتن غلتکی

تجربه فنی و آزمایشگاهی بالا

ارائه مشاوره و آموزش تئوری مباحث عمرانی

تجربه اجرایی و عملیاتی بالا

انجام امور آزمایشگاهی مرتبط با مهندسی عمران

تجربه اجرایی و عملیاتی بالا

6-توضیحات

با توجه به انجام امور آزمایشگاهی و کارگاهی فراوان اینجانب از تجربه کافی فنی و اجرایی در کنار اطلاع کامل از مباحث تئوری برخوردا می­باشم. هم اکنون نیز در کنار تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد امور پیمان­کاری و اجرای پروژ­های ساختمانی در نقاط مختلفی از شهر همدان را به عهده دارم. همچنین با توجه به مطالعات فراوان و انجام آزمایش­های مرتبط با یایان­نامه اطلاعات کافی برای مشاوره و اجرای باتن غلتکی در پروژ­های راه­سازی را داشته و قصد معرفی بیشتر آن و ارائه چند دستورالعمل ساخت و اجرای بتن غلتکی را دارم.