سامان کاوریزاده
سامان کاوریزاده
دانشکدة مهندسي
گروه آموزشی مهندسي عمران
جلسه دفاع از پايان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش ژئوتکنیک
عنوان:
تاثیر بهکارگیری سرباره فولاد بهعنوان سنگدانه و دو نوع الیاف در مشخصههای مکانیکی آسفالت با استخوانبندی سنگدانهای (SMA) و مقایسه آن با بتن آسفالتی گرم (HMA)
استاد راهنما:
دکتر مسعود مکارچیان
اساتید داور:
دکتر محمد ملکی
دکتر وحیدرضا اوحدی
نگارش:
سامان کاوریزاده
چكيده:
آسفالت با استخوانبندی سنگدانهای، مخلوطی با دانهبندی گسسته است که عملکرد بهتری نسبت به آسفالت گرم معمولی دارد. هدف از این تحقیق امکان استفاده از الیاف کنف بهعنوان تثبیتکننده و سرباره فولاد بهعنوان سنگدانه درشتدانه در مخلوط با استخوانبندی درشتدانه است. نتایج آزمایشها نشان داد که امکان استفاده همزمان از سرباره فولاد بهعنوان سنگدانه و کنف بهعنوان تثبیتکننده در مخلوط SMA وجود دارد و در اکثر آزمایشها، عملکردی بهخوبی و حتی بهتر از مخلوط SMA حاوی الیاف سلولزی داشت. درصد قیر بهینه، استقامت مارشال مخلوط SMA حاوی الیاف کنف بیشتر و روانی آن کمتر از مخلوط حاوی الیاف سلولزی است. نتایج آزمایش ریزش برای مخلوط SMA حاوی الیاف سلولزی و کنف نشان میدهد که هر دو نوع الیاف، مخلوط را بهخوبی تثبیت کردهاند.. بررسی نتایج آزمایش دوام در برابر زیان رطوبتی مخلوط حاوی هر دو نوع الیاف نشان میدهد، مخلوط SMA دارای الیاف سلولزی و کنف، در برابر زیان رطوبتی مقاومت کافی را دارند و اندکی مقاومت مخلوط حاوی الیاف کنف در برابر رطوبت بیشتر است. نتایج آزمایش شیارافتادگی ویلتراک مخلوط حاوی الیاف سلولزی و کنف، نشان میدهد مقاومت در برابرشیارافتادگی آنها نزدیک به هم است. درصد قیر بهینه، استقامت مارشال بتن آسفالتی گرم حاوی سرباره فولاد بیشتر و روانی آن کمتر از سنگدانه آهکی بهدست آمد. مقدار استقامت مارشال و ضریب برجهندگی در بتن آسفالتی گرم بهدلیل دانهبندی پیوسته و میزان قیر کمتر مطابق پیشبینی و نتایج دیگر محققان، بیشتر از آسفالت SMA است.
زمان: سهشنبه 7/11/1393
مكان:آمفي تئاتر دانشكده مهندسي
ساعت 4 بعد از ظهر
Stone Matrix Asphalt with gap-graded mixture that has a better performance than conventional HMA (Hot Mix Asphalt). This mixture that has a large percentage of the coarse aggregates, due to aggregate to aggregate contact, will have a better load distribution load and deformation performance and has been used in many countries in the world. Because of gap-graded aggregates, the Stone Matrix Asphalt has a relatively more content of bitumen and fiber is used to prevent drain down. In many countries mostly, cellulose fibers are used as stabilizers. In fact, this product is not manufactured in Iran and importing is expensive, and using native products, lead to economical conservation. Steel slag is a by-product of the steel industry. Approximately, one ton of steel slag produced during the production of three tons of stainless steel. Steel slag consumption rate in developing countries such as Iran is low and using and using steel slag is considered as an important environmental benefit.
The purpose of this study is to use of jute fibers as stabilizers and steel slag as coarse aggregates in Stone Matrix Asphalt. Results will be compared with coarse aggregate mixture with cellulose fibers as stabilizer and steel slag as coarse aggregates. Also, Steel slag and limestone aggregate as coarse aggregate is used in hot mix asphalt, and the results compared with previous tests. At the optimum bitumen content, drain down tests, rutting characteristics tests, and wheel track performed on SMA mixture and for those specimens that made with steel slag in both mixtures, resilient modulus and moisture susceptibility tests were carried out.
The results showed that the simultaneous use of steel slag aggregates and jute fibers as a stabilizer in SMA is possible. In most experiments, performance was well and even better than the SMA mixture containing the cellulose fibers. Optimum bitumen content, Marshall stability of SMA mixtures containing jute fibers was more than those specimens containing cellulose fibers, and the flow rate was less. Results from drain down test for SMA mixtures containing cellulose or jute fibers indicate that both fibers have stabilized mixtures well. Resilient modulus of SMA mixtures containing jute fiber is higher than mixture containing cellulose fibers. The results of moisture susceptibility test of mixture containing both types of fibers indicates that SMA mixture with both types of fibers, has sufficient resistance against moisture susceptibility, and mixtures containing of jute fiber show a slight more resistance against humidity. Result of rutting characteristics of mixture containing cellulose and jute fibers indicate that rutting resistance are the same. Optimum bitumen content, Marshall resistance of hot mix asphalt concrete containing steel slag was more and the flow rate was less than limestone aggregates. Marshall stability and resilient modulus of Hot Mix Asphalt due to the uniform aggregate and less amount of bitumen as predicted by other researchers is more than SMA mixtures.
به اطلاع متقاضیان دکترای سال تحصیلی 1404-1403 رشته های مهندسی (مکانیک - کامپیوتر - برق - مواد - عمران - صنایع) دانشگاه بوعلی سینا می رساند، فهرست اساتید پذیرنده دانشکده مهندسی...
به اطلاع می رساند یک شرکت دانش بنیان در اصفهان نیازمند خدمات تحقیقاتی دانش آموختگان رشته های مواد و شیمی بوده و استخدام می کند. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با شماره 03133879868 در...
به گزارش بسنا، مراسم افتتاحیه این پروژه با حضور محمدعلی زلفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر علیرضا قاسمیفرزاد استاندار همدان، معاونان وزارتخانههای علوم و مسئولان استانی و ریاست...
دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه بوعلیسینا فهرست اسامی دانشجویان برگزیده آموزشی پژوهشی پانزدهمین همایش سالانه دفتر هدایت استعدادهای درخشان سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد. اسامی دانشجویان...
بهراد توتونچی دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی عمران دانشگاه بوعلی سینا، در جلسه ای با حضور نمایندگان دانشگاه های سراسر کشور، با کسب اکثریت آرا انتخابات، به عنوان دبیر...
در هشتمین نشست از دوره یازدهم هیأت ممیزه دانشگاه بوعلیسینا، آقای دکتر علیرضا حاتمی دارای مدرک دکتری در رشته مهندسی برق با ر أ ی اعضاء از مرتبه...
بدینوسیله انتخاب آقای دکتر آرش فتاح الحسینی را به عنوان پژوهشگر برگزیده دانشگاه در گروه فنی و مهندسی به ایشان و خانواده علمی دانشکده مهندسی تبریک عرض نموده و از خداوند متعال...
بدینوسیله انتخاب دو تن از دانشجویان دانشکده مهندسی مهندس راضیه چهارمحالی در مقطع دکتری رشته مهندسی مواد شاخه خوردگی و مهندسی سطح و مهندس امین نظری در مقطع...
بدینوسیله انتخاب سه عضو هیات علمی دانشکده مهندسی جناب آقایان دکتر جواد بهنامیان ، دکتر حسن علم خواه و دکتر محسن گودرزی در...
براساس اطلاعات پایگاه شاخصهای اساسی علم (ESI)، حضوردکتر محمد حسن مرادی از گروه مهندسی برق دانشکده مهندسی در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر دنیا استمرار پیدا کرد. ...
بدینوسیله انتخاب اعضا محترم هیات علمی سرکار خانم دکتر سموئی (گروه مهندسی صنایع)، جناب آقایان دکتر بابائی (گروه مهندسی عمران)، دکتر حاتمی (گروه مهندسی برق)، دکتر ختن لو (گروه مهندسی...
بدینوسیله انتخاب چهار عضو هیات علمی دانشکده مهندسی جناب آقای دکتر جواد بهنامیان از گروه مهندسی صنایع به عنوان پژوهشگر اول برگزیده، جناب آقای دکتر حسن علم خواه از گروه...
به گزارش بسنا و به نقل از سازمان سنجش، آزمون مرحله نهایی بیست و هشتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور با حضور نفرات برگزیده آزمون کارشناسی ارشد (متمرکز) و آزمون غیرمتمرکز المپیاد در دانشگاههای...
به اطلاع دانشجویان محترم می رساند سایت کامپیوتر کارشناسی دانشکده مهندسی به دلیل انجام ثبت نام دانشجویان کارشناسی ورودی 1402 از شنبه 1402/7/22 به مدت یک هفته تعطیل می باشد.
به گزارش بسنا و به نقل از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، در هشتمین دوره تجلیل از سرآمدان علمی کشور در سال ۱۴۰۲ که با حضور معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهور و وزیر علوم...
به اطلاع دانشجویان ورودی جدید تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) می رساند، یکشنبه 23 مهر ساعت 11 الی 13 در محل آمفی تئاتر دانشکده مهندسی جلسه معارفه با هیات رییسه دانشکده برگزار می شود. ...
بر اساس اطلاعات جدید نمایه استنادی معتبر scopus ۲۰۲۳، با بررسی مقالات مربوط به ۲۰۲۲، 4 عضو هیات علمی و 1 دانش آموخته دانشکده مهندسی و با بررسی کل مقالات مربوط به سال های مختلف، 1 نفر از اعضای هیات...
نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب آقای دکتر حسن علم خواه و بنا به پیشنهاد رئیس دانشکده مهندسی، به موجب ابلاغی ایشان با حفظ سمت آموزشی به مدت 2 سال به عنوان...
در حکمی از طرف ریاست دانشگاه آقای دکتر امیرسامان خیرخواه به عنوان مدیر گروه رشته مهندسی صنایع منصوب گردید. در این حکم آمده است : « با احترام و آرزوی توفیق الهی، نظر به مراتب تعهد و تجارب...
در حکمی از طرف ریاست دانشگاه آقای دکتر صالح رازینی به عنوان مدیر گروه رشته مهندسی برق منصوب گردید. در این حکم آمده است : « با احترام و آرزوی توفیق الهی، نظر به مراتب تعهد و تجارب ارزنده...