سید محمد فرنام
سید محمد فرنام
دانشکده مهندسی
گروه مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه دکتری در رشته مهندسی عمران گرایش سازه
تحلیل غیرخطی مکانیک شکست تراورس بتنی پیشتنیده به روشهای عددی و آزمایشگاهی
استاد راهنما:
دکتر فریدون رضایی- دانشیار دانشگاه بوعلیسینا
اساتید ممتحن خارجی:
پروفسور علیرضا خالو- استاد تمام دانشگاه صنعتی شریف
پروفسور سید جواد میرمحمد صادقی- استاد تمام دانشگاه علموصنعت ایران
استاد ممتحن داخلی:
دکتر محمود نیلی- دانشیار دانشگاه بوعلیسینا
نگارش:
سید محمد فرنام
مکان:
آمفی تئاتر دانشکده مهندسی
زمان:
سهشنبه 20/04/1396- ساعت 11:00
در شبکهی راهآهن ايران، تراورس بتنی پيشتنيدهی تکبلوک B70 بهعلت مقاومت بالا، وزن سبک، دسترسی به تکنولوژی تولید و ساير مزايا بيشتر از نمونههای مشابه مورد توجه است. ترکهای اولیهای که در بتن با مقاومت بالای تراورس، بهعلتهای مختلفی مانند نقص در فرآیند تولید تا اجرا، جمعشدگی و عملآوری نامناسب ایجاد میشود از یک سو و عمر بالای 50 سال تراورسها از سوی دیگر سبب شده که خرابی این سازهها بهصورت خرابی کامل و شکست باشد. در نتیجه لزوم تحلیل مکانیک شکست در این تراورسها بیش از پیش بهچشم میخورد. در تحلیل مکانیک شکست باید بتوان سرعت رشد ترک و همچنین سرعت کاهش مقاومت باقیمانده سازه را پیشبینی کرد. در این پژوهش با تکیه بر اصول مکانیک شکست در بتن، رفتار شکست در تراورس بتنی پیشتنیده B70 تحلیل شده است. بهمنظور بررسی پارامترهای مکانیک شکست، از مدلسازی عددی و روش آزمایشگاهی استفاده شده است. در بخش عددی این پژوهش، مدل غیرخطی خرابی پلاستیک با استفاده از نرمافزار آباکوس و در بخش آزمایشگاهی، روشهای رپلیکاگیری و تحلیل عکس بهمنظور تحلیل مکانیک شکست تراورس بتنی پیشتنیده B70 استفاده شده است. تراورس بتنی پیشتنیده B70 با طول پیشترک از صفر تا 45 میلیمتر و عرض پیشترک از صفر تا 8 میلیمتر تحت بار سه نقطهای لنگر خمشی منفی وسط دهانه قرار گرفته است. در این پژوهش بعد از اعتبارسنجی مدل عددی با استفاده از نمودار بار-تغییرمکان، پارامترهای تحلیل و طراحی مکانیک شکست از جمله: شکل خرابی، طول ترک، بازشدگی دهانه ترک و ضریب شدت تنش بحرانی (K𝐼c) در تراورس محاسبه یا ترسیم شده است. مطالعات اعتبارسنجی نشان میدهد، نتایج عددی و آزمایشگاهی همخوانی بالایی دارد که نشان از صحت تحلیل عددی است. نتایج تحلیل شکست نشان میدهد که خرابی در تراورس بهصورت خمشی از محل پیشترک آغاز و با دو شاخه شدن ترک و تاثیر خرابی برشی در رشد ترک تراورس، خرابی به شکست نهایی میرسد. شیب تند اولیه نمودارهای بار-طول ترک و بار-CMOD نشان میدهد که در ابتدای بارگذاری مقاومت در برابر رشد ترک بالا است. در ادامه بارگذاری شیب کندتر نمودارها نشانمیدهد که مقاومت در برابر رشد ترک به مقدار قابل توجهی کاهش یافته و ترک ناپایدار شده است. این بدان معنی است که در زمان ناپایداری ترک، بدون اعمال بار بیشتر، ترک به رشد خود ادامه میدهد. همچنین اندازهگیری پارامتر K𝐼c نشان میدهد که ویژگیهای شکست بتن پیشتنیدهی تراورس با بتن معمولی متفاوت است. به این صورت که برخلاف عدم وابستگی ضریب شدت تنش بحرانی بتن معمولی به طول پیشترک، در بتن پیشتنیده با افزایش نسبت طول ترک به ارتفاع مقطع، هر دو مقدار ضریب شدت تنش بحرانی اولیه و نهایی بهصورت خطی افزایش مییابد.
واژههای کلیدی: تراورس بتنی پیشتنیده B70، مکانیک شکست، مدل عددی آباکوس، رپلیکاگیری، تحلیل عکس، طول ترک، بازشدگی دهانه ترک، ضریب شدت تنش بحرانی.
Abstract:
In the railway network of Iran, pre-stressed mono block concrete sleeper of B70 is more considered, regarding high strength, light weight, production technology and other benefits. On the one hand, the initial cracking in high strength concrete sleeper caused by different reasons such as faults in production till implementation process, shrinkage and wrong curing in concrete components and on the other hand, over 50-year-old sleepers has caused the failure of the structures as a complete fracture, therefore analysis of the fracture mechanics in these sleepers need more than ever to be seen. To achieve this purpose, the rate of cracking growth and also the rate of reduce remaining resistance of the structure should be predicted that is the purposes of fracture mechanics. In this study, based on the principles of fracture mechanics in concrete, it is attempted to investigate the fracture behavior of pre-stressed concrete sleeper B70. Plastic damage nonlinear analysis with Abaqus software and Replica test and image analysis are research methods in this study. To evaluate fracture mechanics parameters, a pre-stressed concrete sleeper with an initial crack length from 0 to 45 mm and crack width from 0 to 8 mm is being loaded under three-point bending test and has been modeled in Abaqus, finite element software, in order to calculate the analysis and design parameters of fracture mechanics such as: damage form, crack length, crack mouth opening displacement (CMOD) and stress intensity factor (KIC). Validation of the numerical results with experimental data is shown capability between numerical and experimental results. Fracture mechanics analysis results are shown that failure in sleeper like a flexural from the initial crack is began and with bifurcation of crack and the influence of shear failure in sleeper crack growing leaded it to the ultimate failure. Also, the results of load-crack length and load-CMOD are shown that resistance to crack is high in initial all of the curves and in the final step, the sleepers' resistance to crack decreases and the cracks unstably without more loads being applied. The final results of KIC show that the properties of the pre-stressed concrete sleeper fracture are different from the normal concrete sleeper. So as by increasing the crack-to-depth ratio, both initial and unstable toughness increases.
Key Words: Pre-stressed concrete sleeper B70, Fracture mechanics, Abaqus numerical model, Replica, Image analysis, Crack length, Crack mouth opening displacement (CMOD), Stress intensity factor.
اطلاعات شخصی
نام و نام خانوادگی: سید محمد فرنام
تلفن تماس: 09183501295 متولد سال: 1366
آدرس پست الکترونیک : Seyed.Farnam@yahoo.com
مدارک
رشته و دانشگاه در مقطع دکتری: مهندسی عمران – گرایش سازه، دانشگاه بوعلی سینا همدان، انجام پیش دفاع، سال 1390-1396.
رشته و دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد: مهندسی عمران – گرایش سازه، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران، سال 1388-1390.
رشته و دانشگاه تحصیلی در مقطع کارشناسی: مهندسی عمران – گرایش عمران ، دانشگاه بوعلی سینا همدان، سال 1384-1388.
مدرک آزمون زبان: MCHE با نمره 50.
پروانه اشتغال: پایه 3 نظام مهندسی استان همدان در رشتههای محاسبات، نظارت و اجرا از سال 1392.
مقالههای ISI و علمی پژوهشی
1) F. Rezaie, M.R. Shiri, S.M. Farnam. (2012). “Experimental and Numerical studies of Longitudinal Crack Control for Pre-stressed Concrete Sleepers”. Engineering Failure Analysis – Elsevier; Vol. 26, PP. 21-30.
2) F. Rezaie, S.M. Farnam. (2015). “Fracture Mechanics Analysis of Pre-stressed Concrete Sleepers via Investigating Crack Initiation Length”. Engineering Failure Analysis – Elsevier; Vol. 58, PP. 267-280.
3) F. Rezaie, G. Ahmadi, S.M. Farnam. (2015). “Load Test and Vibration Monitoring of a Horizontal Curved Steel Box Girder Bridge”. Civil Engineering Infrastructures Journal, Vol. 48, PP. 323-340.
4) F. Rezaie, M. Bayat. A, S.M. Farnam. (2016). “Pre-stressed Concrete Sleepers Sensitivity Analysis for Affective Factors of Longitudinal Crack Prorogation”. Engineering Failure Analysis – Elsevier; Vol. 66, PP. 385–397.
5) S.M. Farnam, F. Rezaie. (2017). “Part A- Experimental: Experimental Analysis of Crack Propagation in Pre-stressed Concrete Sleepers by Fracture Mechanics”. International Journal of Transportation Engineering, Vol. 4, PP. 163-177.
6) S.M. Farnam, F. Rezaie. (2017). “Part B- Analysis: Experimental Analysis of Fracture and Damage Mechanics of Pre-stressed Concrete Sleepers B70”. International Journal of Transportation Engineering, Vol. 5, No. 1 PP. 17-29.
7) S.M. Farnam, F. Rezaie. “Simulation of Crack Propagation in Pre-stressed Concrete Sleepers by Fracture Mechanics”; Journal of Traffic and Transportation Engineering – Elsevier; Under Review.
8) S.M. Farnam, F. Rezaie, M. Bayat. A. “Fracture Mechanics Analysis of Pre-stressed Concrete Sleepers in High-Speed Heavy-Haul by Investigating Effects of Notch Size”. Concrete Research A biannual journal; Under Review.
9) S.M. Farnam, F. Rezaie, M. Bayat. A. “Fracture Mechanics Modeling of Pre-stressed Concrete Sleepers Crack Propagation in High-Speed Heavy-Haul Railways”. Journal of Transportation Engineering (Iranian Association of Rail Transport Engineering); Under Review.
مقالههای همایشی
1) امین محبخواه، ابوالقاسم ابراهیمی ورکانه، سید محمد فرنام، مهدی بیات آورزمانی. "مدل عددی اثر وجود بازشو بر ظرفیت باربری برشی پانلهاي ساندويچي (3D-Panel)" کنفرانس بین المللی معماری و شهرسازی عمران، هنر و محیط زیست، تهران، 1395.
2) امین محبخواه، ابوالقاسم ابراهیمی ورکانه، مهدی بیات آورزمانی، سید محمد فرنام. "حساسیتسنجی ظرفیت برشی مدل عددی پانلهاي ساندويچي (3D-Panel) میانقابي" کنفرانس بین المللی معماری و شهرسازی عمران، هنر و محیط زیست، تهران، 1395.
3) سید محمد فرنام، حامد واقعی."بررسی بتن با عملکرد بالا و اهمیت بهکارگیری این بتن در ساختوساز" اولین کنفرانس ملّي فناوریهای نوین بتن، گیلان، 1394.
4) سید محمد فرنام ، سید محمدرضا هاشمی، سید مهدی هاشمی. "بررسی تاثیر ترکیبات جایگزین سیمان در بتن بر کاهش آلودگیهای محیطزیستی" کنفرانس بینالمللی پژوهش در مهندسی، علوم و تکنولوژی، استانبول، ترکیه، 1394.
5) سید محمد فرنام، حجتالله یاری زاده. "تحلیل عددی ساختمانهای بتنی با بررسی تأثیر استفاده از بتن سبک سازهای و بلوکهایAAC " کانون سراسری انجمنهای صنفی مهندسان معمار ایران دومین همایش ملی معماری، عمران و توسعهی نوین شهری، ارومیه، 1394.
6) سیدمحمد فرنام، محمد نصیری زاده. "بهبود خواص مکانیکی بتن خودتراکم" سومین کنفرانس مهندسی عمران، معماری و زیرساختهای شهری، تبریز، 1394.
7) سیدمحمد فرنام، علی نوری. "نحوه اجرای سدهای بتن غلطکی و بررسی مواد پلیمری در بهبود عملکرد آنها" کنفرانس بینالمللی دستاوردهای نوین پژوهشی در مهندسی عمران، معماری و شهرسازی، تهران، 1394.
8) سیدمحمد فرنام، مسعود محمدی، سپیده محبزندی. "مروری بر مواد افزودنی معدنی در بتن غلطکی سدها" دومین کنفرانس بینالمللی رویکردهای نوین درعلوم، مهندسی و تکنولوژی، استانبول، ترکیه، 1394.
9) سید محمد فرنام، سوده قبادی خسرو."بررسی روشهای ترمیمکنندهی بتن و معرفی انواع بتنهای خودترمیم" دومین کنفرانس بینالمللی رویکردهای نوین درعلوم، مهندسی و تکنولوژی، استانبول، ترکیه، 1394.
10) محمود نیلی، سید محمد فرنام. "اندازهگیری تنش جاری شده بهعنوان پارامتر رئولوژی در بتنهای خودتراکم با استفاده از جعبه LCPC" هشتمین کنگره ملی مهندسی عمران، بابل، 1393.
سوابق تدریس
1) تدریس در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی سازه
1-1) موسسه آموزش عالی دانشستان ساوه (1395 تا کنون)
1-1-1) دینامیک سازه
1-1-2) سازههای بتن آرمه پیشرفته
1-1-3) تئوری اجزای محدود
1-1-4) طراحی لرزهای سازهها
1-2) دانشگاه آیت الله اعظمی بروجردی (1392-1394)
1-2-1) تکنولوژی عالی بتن
1-3) دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی (1390)
1-3-1) ریاضیات عالی مهندسی (T.A)
2) تدریس در مقطع کارشناسی مهنسی عمران
2-1) موسسه آموزش عالی دانشستان ساوه (1395 تا کنون)
2-1-1) مقاومت مصالح 1
2-1-2) اصول مهندسی پل
2-2) دانشگاه بوعلی سینا (1392-1395)
2-2-1) مقاومت مصالح 1
2-2-2) تحلیل سازه ها 1
2-2-3) طراحی سازه های فولادی 1
2-2-4) بارگذاری (مقررات ملی ساختمان)
2-3) دانشگاه آیت الله اعظمی بروجردی (1392-1394)
2-3-1) تکنولوژی بتن
2-3-2) تحلیل سازهها 1
2-3-3) طراحی سازههای بتن آرمه 2
2-3-4) طراحی سازههای فولادی 2
2-3-5) اصول مهندسی زلزله
2-3-6) کاربرد نرمافزارها در مهندسی عمران
2-3-7) پروژه فولاد
2-3-8) پروژه بتن
2-)4 دانشگاه سراسری ملایر (1391-1392)
2-4-1) مقاومت مصالح 1
2-4-2) طراحی سازه های فولادی 1
2-4-3) اصول مهندسی زلزله
2-5) دانشگاه پیام نور واحد سنندج(1391-1393)
2-5-1) طراحی سازههای فولادی 1
2-5-2) متره و برآورد
2-6) موسسه آموزش عالی عمران و توسعه همدان (1391-1393)
2-6-1) استاتیک
2-6-2) مقاومت مصالح 1
2-6-3) دینامیک
2-6-4) تحلیل سازهها 1
2-7) موسسه آموزش عالی توسعه و دانش سنندج (1392-1393)
2-7-1) محاسبات فنی 2
2-7-2) تحلیل سازهها 1
3) راهنمايي دانشجويان كارشناسي ارشد مهندسی سازه: 5 نفر در حال راهنمایی
تواناييها
- Software
AutoCAD Etabs, Sap & Safe Abaqus
Seismo Signal Nonline Matlab
Open sees Office
- English Language
Reading Writing Listening & Speaking
جوایز تحصیلی و جشنوارهای
1) عضو بنیاد نخبگان، استفاده از تسهیلات نظام وظیفه نخبگی (1395).
2) عضو دفتر استعداد درخشان دانشگاه بوعلیسینا در مقطع دکتری (1394).
3) برگزیده دانشجوی پژوهشی در مقطع دکتری دانشگاه بوعلیسینا (1394).
موضوع پایاننامه
1) پایاننامه کارشناسی ارشد: کنترل فعال سازه در برابر تحریک زلزله با پاسخهای آشوبناک.
2) پایاننامه دکتری: تحلیل غیرخطی مکانیک شکست تراورس بتنی پیشتنیده به روشهای عددی و آزمایشگاهی.
سوابق شغلی
1) مدیرعامل شرکت بتن پژوهش مانا (مستقر در پارک علم و فناوری استان همدان) (1395 تا کنون).
2) مشاور واحد فنی شرکت بتون صنعت بریس (1392 تا کنون).
3) مشاور عالی شرکت عمران بتن اکباتان (1394-1395).
4) معاون فنی و اجرایی کارگاه تامین قرضه پروژه بزرگراه اراک-خرم آباد (1393-1394).
5) سرپرست کارگاه در شرکت سازه پارس ملایر (1388-1392).
6) سرپرست کارگاه در کارگاه نیلینگ در شرکت ارجان پی (1390).
7) مهندس ناظر در کارگاه پل تقاطع فرهنگیان زیر نظر سازمان عمران و شهرداری همدان (1388).
دورههای آموزشی
رديف | عنوان دوره | برگزاركننده و مرجع صادر کننده گواهی | ميزان ساعت | زمان برگزاري |
1 | سیستم های مقاوم فلزی و بتنی | سازمان نظام مهندسی استان همدان | 24 | اردیبهشت 1396 |
2 | آشنایی با جوش و فرآیند جوشکاری در ساختمان | سازمان نظام مهندسی استان همدان | 16 | تیر 1395 |
4 | مبانی گودبرداری، ژئوتکنیک و سازههای نگهبان | سازمان نظام مهندسی استان همدان | 16 | شهریور 1395 |
5 | مصالح و فناوریهای نوین ساخت | سازمان نظام مهندسی استان همدان | 16 | مهر 1395 |
6 | نکات اجرایی در تخریب بناهای فرسوده و ... (نکات اجرایی پیهای سطحی) | سازمان نظام مهندسی استان همدان | 16 | دی 1394 |
7 | آشنایی با شرح وظایف پیمانکاری | سازمان نظام مهندسی استان همدان | 16 | دی 1394 |
8 | نکات اجرایی سازههای فولادی | سازمان نظام مهندسی استان همدان | 8 | دی 1394 |
9 | نکات اجرایی سازههای بتنی | سازمان نظام مهندسی استان همدان | 8 | دی 1394 |
10 | مصالح ساختمانی و استانداردهای مربوطه | سازمان نظام مهندسی استان همدان | 12 | دی 1394 |
11 | نکات اجرایی تاسیسات الکتریکی ساختمان | سازمان نظام مهندسی استان همدان | 8 | دی 1394 |
12 | نکات اجرایی تاسیسات مکانیکی ساختمان | سازمان نظام مهندسی استان همدان | 8 | دی 1394 |
سوابق طراحیها، مدلسازیها و کارهای تحقیقاتی
1) طراحی انواع تراورسهای بتنی پیشتنیده، مانند: B70، B01، سوزن و ...
2) طرح اختلاط بتن با مقاومت MPa 45 با قابلیت پمپپذیری و مقاوم در برابر اشعه رادیواکتیو.
3) انواع مدلسازی تراورس بتنی پیشتنیده با نرم افزار .Abaqus
4) تقویت تراورس بتنی پیشتنیده B70 بهوسیلهی الیاف فلزی.
5) تحلیل، طراحی و تقویت سازههای نگهدارنده پتروشیمی، با نرم افزار Sap و Abaqus.
6) طراحی مدل فانوس دریایی مخروط ناقص با نرمافزار Sap.
7) مدلسازی آشوب (Chaos Theory) در مهندسی سازه با استفاده از نرم افزار Open sees.
8) مدلسازیهای شکست و ترک با نرمافزار Vb.Net.
9) طراحیهای احتمالاتی سازهها در برابر بار زلزله.
10) طراحی سازههای سولهای با کاربردهای متفاوت مانند: آشیانهی هواپیما (مقطع منحنی در سقف)، سولههای صنعتی و... با نرم افزار Sap.
11) طراحی پلهای بتنی، فولادی و کامپوزیت با نرم افزار Sap.
12) طراحی انواع سازههای قابی شکل فولادی با نرم افزار Etabs.
13) طراحی ساختمانهای بتنی با زیر بنایی بالغ بر 1500 متر مربع نرم افزار Etabs.
به گزارش بسنا، مراسم افتتاحیه این پروژه با حضور محمدعلی زلفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر علیرضا قاسمیفرزاد استاندار همدان، معاونان وزارتخانههای علوم و مسئولان استانی و ریاست...
دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه بوعلیسینا فهرست اسامی دانشجویان برگزیده آموزشی پژوهشی پانزدهمین همایش سالانه دفتر هدایت استعدادهای درخشان سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد. اسامی دانشجویان...
بهراد توتونچی دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی عمران دانشگاه بوعلی سینا، در جلسه ای با حضور نمایندگان دانشگاه های سراسر کشور، با کسب اکثریت آرا انتخابات، به عنوان دبیر...
در هشتمین نشست از دوره یازدهم هیأت ممیزه دانشگاه بوعلیسینا، آقای دکتر علیرضا حاتمی دارای مدرک دکتری در رشته مهندسی برق با ر أ ی اعضاء از مرتبه...
بدینوسیله انتخاب آقای دکتر آرش فتاح الحسینی را به عنوان پژوهشگر برگزیده دانشگاه در گروه فنی و مهندسی به ایشان و خانواده علمی دانشکده مهندسی تبریک عرض نموده و از خداوند متعال...
بدینوسیله انتخاب دو تن از دانشجویان دانشکده مهندسی مهندس راضیه چهارمحالی در مقطع دکتری رشته مهندسی مواد شاخه خوردگی و مهندسی سطح و مهندس امین نظری در مقطع...
بدینوسیله انتخاب سه عضو هیات علمی دانشکده مهندسی جناب آقایان دکتر جواد بهنامیان ، دکتر حسن علم خواه و دکتر محسن گودرزی در...
براساس اطلاعات پایگاه شاخصهای اساسی علم (ESI)، حضوردکتر محمد حسن مرادی از گروه مهندسی برق دانشکده مهندسی در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر دنیا استمرار پیدا کرد. ...
بدینوسیله انتخاب اعضا محترم هیات علمی سرکار خانم دکتر سموئی (گروه مهندسی صنایع)، جناب آقایان دکتر بابائی (گروه مهندسی عمران)، دکتر حاتمی (گروه مهندسی برق)، دکتر ختن لو (گروه مهندسی...
بدینوسیله انتخاب چهار عضو هیات علمی دانشکده مهندسی جناب آقای دکتر جواد بهنامیان از گروه مهندسی صنایع به عنوان پژوهشگر اول برگزیده، جناب آقای دکتر حسن علم خواه از گروه...
به گزارش بسنا و به نقل از سازمان سنجش، آزمون مرحله نهایی بیست و هشتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور با حضور نفرات برگزیده آزمون کارشناسی ارشد (متمرکز) و آزمون غیرمتمرکز المپیاد در دانشگاههای...
به اطلاع دانشجویان محترم می رساند سایت کامپیوتر کارشناسی دانشکده مهندسی به دلیل انجام ثبت نام دانشجویان کارشناسی ورودی 1402 از شنبه 1402/7/22 به مدت یک هفته تعطیل می باشد.
به گزارش بسنا و به نقل از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، در هشتمین دوره تجلیل از سرآمدان علمی کشور در سال ۱۴۰۲ که با حضور معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهور و وزیر علوم...
به اطلاع دانشجویان ورودی جدید تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) می رساند، یکشنبه 23 مهر ساعت 11 الی 13 در محل آمفی تئاتر دانشکده مهندسی جلسه معارفه با هیات رییسه دانشکده برگزار می شود. ...
بر اساس اطلاعات جدید نمایه استنادی معتبر scopus ۲۰۲۳، با بررسی مقالات مربوط به ۲۰۲۲، 4 عضو هیات علمی و 1 دانش آموخته دانشکده مهندسی و با بررسی کل مقالات مربوط به سال های مختلف، 1 نفر از اعضای هیات...
نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب آقای دکتر حسن علم خواه و بنا به پیشنهاد رئیس دانشکده مهندسی، به موجب ابلاغی ایشان با حفظ سمت آموزشی به مدت 2 سال به عنوان...
در حکمی از طرف ریاست دانشگاه آقای دکتر امیرسامان خیرخواه به عنوان مدیر گروه رشته مهندسی صنایع منصوب گردید. در این حکم آمده است : « با احترام و آرزوی توفیق الهی، نظر به مراتب تعهد و تجارب...
در حکمی از طرف ریاست دانشگاه آقای دکتر صالح رازینی به عنوان مدیر گروه رشته مهندسی برق منصوب گردید. در این حکم آمده است : « با احترام و آرزوی توفیق الهی، نظر به مراتب تعهد و تجارب ارزنده...
قابل توجه دانشجویان مصاحبه دکتری: آخرین مهلت شرکت در مصاحبه دکتری برای کلیه رشته ها اعم از برق، کامپیوتر، مواد، صنایع و مکانیک برای دانشجویانی که موفق به انجام مصاحبه...
بدینوسیله فرزندان افتخار آفرین دانشکده مهندسی در سال 1401 را معرفی نموده و با عرض تبریک برای این عزیزان موفقیت روزافزون مسالت می نماید. ...