مصطفی افشار

مصطفی افشار


تاریخ انتشار : Publish : نسخه قابل چاپ Print

کارشناسی ارشد رشته  مهندسی برق قدرت


موضوع پايان نامه :

تعیین مکان، اندازه و نوع ایستگاه­های شارژ خودروهای برقی با در نظر گرفتن رفتار ترافیکی خودروها


ارائه دهنده:

مصطفی افشار


استادراهنما:

دکتر سید محمدرضا طوسی

استاد مشاور:

دکتر محمد حسن مرادی

اساتید داور:

دکتر سهیل گنجه فر دکتر علیرضا حاتمی

 زمان :  ۱7/۱1/۹۴    ساعت  18 صبح

مکان: سالن آمفی تئاتر



چكيده:

مسائل انرژی و محیط زیست دو چالش مهم جامعه بشری در قرن 21 برای توسعه پایدار سیستم حمل‌ونقل به شمار می‌روند. خودروهای تمام برقی و هیبریدی در مقایسه با خودروهای احتراقی همراهان بهتری برای محیط زیست هستند. این نوع خودروها نقش موثری در کاهش گازهای گلخانه‌ای و وابستگی به سوخت­های فسیلی و همچنین کند کردن روند گرمای زمین دارند. مزایای ذکر شده برای خودروهای برقی منجر به گسترش و حضور بیشتر خودروهای تمام برقی و هیبریدی در بازارهای جهانی شده است و آنها را به عنوان سیستم حمل‌و نقل محتمل برای آینده معرفی می‌کند.اما عوامل زیادی از قبیل مسائل کیفیت شبکه برق، مانند تلفات و افت ولتاژ بر روی شبکه توزیع برق، مسائل صاحبان خودروهای برقی مانند در دسترس بودن ایستگاه‌های شارژ به منظور کاهش محدوده اضطراب رانندگان و نیز کاهش زمان لازم برای شارژ باتری خودروها و بحث‌های ترافیک شهری ، به طور مستقیم در میزان نفوذ و به‌کارگیری خودروهای برقی تاثیرگذار خواهند بود. بنابراین مطالعه بر روی میزان تقاضای بار شارژ خودروها در شبکه توزیع و برنامه­ریزی بهینه در مورد مکان ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی، برای متصدیان شبکه توزیع و برنامه‌ریزان شهری اهمیت زیادی پیدا کرده است.   در این پایان‌نامه تعیین مکان، اندازه و نوع ایستگاه‌های شارژ در دو مرحله انجام شده است. در مرحله اول با کمک روش تحلیل ترافیکی مبدا-مقصد به همراه الگوریتم مونت کارلو و با استفاده از داده‌های آماری سازمان ترافیک شهرداری همدان و سه نمونه رایج از خودروهای برقی، تخمین صحیح میزان انواع تقاضای شارژ (شارژ سطح 1 یا شبانه، سطح 2 و سطح3)در نقاط مختلف شهر استخراج می‌شود. در مرحله دوم با استفاده از نتایج مرحله قبل و با در نظر گرفتن هزینه­های سرمایه گذاری، هزینه تلفات شبکه، هزینه تلفات انرژی خودروهای برقی، به عنوان توابع هدف با استفاده از الگوریتم ژنتیک در قالب سه سناریوی مختلف (بهبود متغیرهای شبکه، مشتری مداری و کاهش مجموع هزینه­‌ها) به تعیین مکان، ظرفیت و نوع ایستگاه­های شارژ در سطح شهر همدان پرداخته شده است. 

 

واژه‌­های کلیدی:  خودروهای الکتریکی،‌ مکان­یابی ایستگاه­های شارژ، الگوریتم مونت کارلو، الگوریتم ژنتیک، تحلیل ترافیکی مبدا-مقصد


Abstract:

Energy and environmental issues are considered two key challenges for sustainable development of human society’s transportation system in the 21st century. Pure electric vehicles and hybrids compared to conventional vehicles are better contributors for the environment. These vehicles has a key role in decreasing of greenhouse gases, dependency to fossil fuels and decelerating global warming. The benefits listed for EVs have been caused a growth in global market of this vehicles and introduced them as possible future transport system.But many factors, such as electric vehicle charging network infrastructure improvement, ease of use and availability of charging stations to reduce range anxiety for drivers as well as the time needed to recharge the car batteries, charging user fees, cost of electric vehicle charging stations, lack of unfavorable impacts like losses and voltage drop on the distribution network, directly effects on the penetration and use of electric vehicles. Therefore the study on EV charging load on the distribution grid and optimal planning of charging stations location in terms of ease of access has become important to distribution network operators and city planners.In this thesis, in order to address this two issues namely correct estimation of the charging need in every city zone and also optimal location of charging stations, two models were developed. In the first model using statistical traffic data of Hamedan Municipality and three prevalent instances of electric vehicles, the analysis of traffic origin-destination with Monte Carlo algorithm, the demand of charging (night, Level 2 and Level 3 charging) is estimated in different city zones and hours of day. Then, using the results of the first stage and taking into account investment costs, the cost of network losses, the cost of energy losses in electric vehicles, and the electrification costs as objective functions, the capacity, type and location of charging stations in the city of Hamedan were determined using genetic algorithm in three different scenarios (improve network parameters, customer orientation and reduction of costs).

رزومه

 

 

 

1- مشخصات فردي :                                                                                                                                Personal Details

 

تاریخ تولد : 20/12/۱۳۶6

نام :  مصطفی

 نام خانوادگی:  افشار

 

محل تولد: همدان

نام پدر : علی

تلفن تماس: ۰۹184409885

نشانی محل سکونت:

همدان- میدان امام حسین(ع)- 12متری ولایت

پست الکترونیکی: afshar_@yahoo.com

تلفن تماس ضروری: 08132678073

 

2- سوابق تحصيلي :

پایان نامه

معدل

 

 

 

شهر محل تحصیل

نام واحد آموزشی

مدت تحصیل

گرایش

رشته تحصیلی

مقطع تحصیلی

تا

از

حفاظت سیستم‌های توزیع برق در حضور منابع تولید پراکنده

10/15

همدان

دانشگاه بوعلی سینا

۱۳۹0

۱۳۸6

قدرت

مهندسی برق

لیسانس

تعیین مکان،اندازه و نوع ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی با در نظر گرفتن رفتار ترافیکی خودروها

37/17

همدان

دانشگاه بوعلی سینا

۱۳۹۴

۱۳۹۲

قدرت

مهندسی برق

فوق لیسانس

 

3-  سوابق حرفه ای :

  لطفا در صورت داشتن سابقه کار، شرح شغل وظایف محوله در هریک از سمت های ذکر شده را در انتهای رزومه مرقوم فرمایید.

نام سازمان / شرکت

مدت همکاري

سمت

نوع فعالیت (قراردادی، پیمانی، رسمی و ...)

پاره وقت/ تمام وقت/ مشاوره

از

تا

مجموع به ماه

سال

ماه

سال

ماه

آموزش پرورش ناحیه 2 همدان

1390

 

1394

 

48

مدرس

پیمانی

پاره وقت

 

 

 

 

         ۴- سوابق علمی _ پژوهشی   :

 

نام کتب و مقالات منتشر شده

ارائه کنفرانس

زمان انتشار

نام نویسنده یا نویسندگان

 

محل چاپ یا ارائه

پروژه‌های صنعتی با Avr

 

1393

مصطفی افشار

هادی کولیوند

انتشارات هکمتانه

نیازسنجی زمانی- مکانی بار شارژ خودروهای برقی با مدل‌سازی رفتار خودروها به روش مونت کارلو

18 آذر 1394

1394

سید محمدرضا طوسی

محمدحسن مرادی

مصطفی افشار

دبی

 

 

    ۶-  عـلائـــق:

بهره برداري و حفاظت سيستم قدرت ، انرژي‌هاي نو، بهینه سازی، تاسیسات برقی

دنبال کردن اخبار سیاسی و علمی

کوهنوردی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    ۷-  مهارت‌های عملی:

راه­اندازی موتورهای سه فاز وتابلوهای برق

آشنا به سیستم‌ تاسیسات برقی ساختمان

 

 

 

 

 

   ۸-  مهارت های نرم افزاری:

آشنا با PLC (دارای مدرک رسمی فنی وحرفه‌ای)

تسلط کامل به میکروکنترلر های AVR و برنامه نویسی و طراحی بر‌د های الکترونیکی

تسلط به نرم افزار های OFFICE

تسلط به نرم افزار های شبیه سازی مدارات الکترونیکی همچون: Proteuse,Pspice,MultiSim,…