شبیه سازی عددی و بهینه سازی میزان تاثیر مکش در عملکرد ایرفویل NACA0012

شبیه سازی عددی و بهینه سازی میزان تاثیر مکش در عملکرد ایرفویل NACA0012


شبیه سازی عددی و بهینه سازی میزان تاثیر مکش در عملکرد ایرفویل NACA0012

نوع: Type: پایان نامه

مقطع: Segment: کارشناسی ارشد

عنوان: Title: شبیه سازی عددی و بهینه سازی میزان تاثیر مکش در عملکرد ایرفویل NACA0012

ارائه دهنده: Provider: ولی مرادیان

اساتید راهنما: Supervisors: دکترامیره نوربخش

اساتید مشاور: Advisory Professors:

اساتید ممتحن یا داور: Examining professors or referees: دکترمحسن گودرزی ،دکتر محمدسعید عقیقی

زمان و تاریخ ارائه: Time and date of presentation: 1400/08/01 ساعت 10

مکان ارائه: Place of presentation:

چکیده: Abstract: با پیشرفت روز افزون علم آیرودینامیک راه‌های مختلفی برای افزایش عملکرد آیرودینامیکی ایر فویل‌ها به کار گرفته شده است. از جمله راه‌های افزایش عملکرد آیرودینامیکی و یا افزایش مانور دهی، کنترل جریان روی ایر فویل می‌باشد. در این تحقیق بر روی کنترل غیرفعال (مکش) ایرفویل و تاثیر آن بر افزایش عملکرد ایرودینامیکی ایرفویل بررسی شده است. در این تحقیق از مدل سه معادله ای انتقال تنش برشی k-kl-omega برای جریان مغشوش بر روی ایرفویل NACA0012 در محیط نرم افزار فلوئنت استفاده شده است. در این تحقیق از نرم افزار فلوئنت که بر اساس کد نوشته شده بر پایه روش RANS کار می کند به منظور شبیه سازی جریان استفاده شده است. نتایج شبیه سازی در دو حالت مکش مرکزی و لبه ای مورد بررسی قرار گرفته است. مطابق با نتایج در حالت کلی مکش مرکزی با توجه به تاثیر بیشتری که بروی نسبت لیفت به در گ دارد، انتخاب بهتری است. با افزایش طول جت مکش در قسمت مرکزی، میزان ضریب لیفت نسبت به درگ افزایش بیشتری پیدا می کند. لازم به ذکر است برای زوایای کمتر از 16 درجه به کار بردن جت مکش تاثیر چندانی بر عملکرد آیرودینامیکی ایر فویل نخواهد داشت و مقرون به صرفه نیست.

فایل: ّFile: