اشکان طالبی - دانشکده فنی و مهندسی
دانشکده مهندسی
گروه برق
پایان نامه:
برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
عنوان:
طراحی بهینه ایستگاههای شارژ باتری اتوبوسهای الکتریکی
استاد راهنما:
دکتر علی دیهیمی
پژوهشگر: اشکان طالبی
زمان: سهشنبه 16/4/1394 ساعت:10 مکان: آمفی تئاتر
چکیده:
افزایش مصرف سوخت و آلودگی ناشی از خودروها، فناوریهای نوین را به سمت تولید و جامعه را به استفاده از خودروهای الکتریکی سوق داده است. از آنجا که بر روی خودروهای حمل و نقل عمومی نظارت و ابزار کنترلی کاملی وجود دارد، میتوان این خودروها را اولین پذیرنده تغییرات دانست. همچنین ابعاد این ناوگان به قدری گسترده است که ایجاد تغییرات در آن، میتواند منتج به نتایج قابل اهمیتی شود.
در این پژوهش تعداد معینی از اتوبوسهای الکتریکی در تعدادی از مسیرهای از پیش تعیین شده در نظر گرفته شده است. به منظور خدمترسانی مستمر و بدون وقفه در خطوط، باید ایستگاههای شارژ با ظرفیت مناسب طراحی شوند. به منظور کاهش قیمت برق مصرفی و همچنین جلوگیری از ایجاد تراکم در خطوط، به خصوص در ساعت پیک مصرف، و همچنین کمک به کاهش آلودگیهای زیست محیطی ناشی از تولید برق متمرکز، از منابع تولید پراکنده در ایستگاهها استفاده شده است. تعیین ظرفیت بهینه این منابع، منجر به حداقل شدن قیمت تمام شده برق مصرفی برای شارژ خودروهاست.
Abstract: Increase in fuel consumption and environment pollution as a direct result of vehicle usage, has led the new technologies to produce electrical vehicles and also the society to switch to such vehicles. Since public transportation vehicles could be fully equipped with controlling tools, these vehicles could be premier and first choices for accepting the change. Further, the size of public transportation is huge enough to result in vital outcomes with implementation of such conversion. In this research, a number of electrical buses are considered in pre-determined routes. In order to deliver constant flow of service without any stoppage or halting, a few of charging stations with proper capacities should be designed. To decrease the consumption of electric power and to avoid blockage in distribution lines, specially in peak hours of usage, and further to decrease environment pollution (as a result of focus production of electricity), scattered production resources are employed in stations. Determining optimum capacity of these resources result in minimization of electricity cost for charging the vehicles and such optimization is performed in this research.
رزومه |
اشکان طالبی تلفن تماس: 09337494809 ایمیل :ashkantalebi03@gmail.com متولد : 22/06/68 ساکن : همدان وضعیت خدمت: معافیت تحصیلی
|
سوابق تحصیلی |
|
کارشناسی ارشد مهندسی برق-قدرت- دانشگاه بوعلی سینا 01/07/92 الی 31/6/94 معدل 96/17 کارشناسی مهندسی برق کنترل – دانشگاه صنعتی همدان 01/11/86 الی 25/6/91 معدل87/13 |
|
دیپلم ریاضی فیزیک معدل 97/16 |
1385 |
سوابق حرفه ای |
|
کارآموز – شرکت ذوب آهن ملایر
|
|
|
|
مهارتها |
مهارتهای نرم افزاری
آشنایی با زبانهای خارجی
|
علاقهمندیها |
|