شهریار عبداله زاده - دانشکده فنی و مهندسی
جلسه دفاع از پایاننامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش سازه
عنوان:
امکانسنجی بهکارگیری روسازی بتن غلتکی در راههای بین شهری در مناطق سردسیر
استاد راهنما:
دکتر محمود نیلی
استاد مشاور:
دکتر مهدی حسینیان
اساتید ممتحن:
دکتر محمد شوشتری- دکتر فریدون رضایی
دانشجو:
شهریار عبداله زاده
روز و تاریخ دفاع:
یکشنبه 28/6/1395
ساعت و محل دفاع:
ساعت 16:30 سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی
چكيده:
بتن غلتکی روسازی بتنی خشک است که با میزان آب کمتر نسبت به بتنهای معمولی ساخته میشود. برای تراکم این بتن از غلتکهای مورد استفاده در راهسازی استفاده میشود. این بتن برای اجرا در حالت تازه نیازی به قالب نداشته و در حالت سخت شده رفتاری مانند بتنهای معمولی دارد و همچنین از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون بهصرفه است. استفاده از بتنهای غلتکی در سه دههی اخیر در پروژههای اجرایی، بسیار مورد استقبال بوده است. البته در کشور ما، به دلیل مرسوم بودن اجرای روسازی آسفالتی و فراوانی قیر اجرای روسازیهای بتن غلتکی کمتر مورد توجه بوده است. اما با توجه به عمر سرویسدهی پایین در مواجهه با شرایط اقلیمی مناطق سردسیر و هزینههای اجرا، تعمیر و نگهداری روسازیهای آسفالتی، اجرای بتن غلتکی روسازی میتواند علاوه بر افزایش دوام روسازی، کاهش هزینهها را در پی داشته باشد. هدف از انجام این تحقیق، بررسی روی خواص مقاومتی و دوام بتن غلتکی با طرح مخلوطهای مختلف و همچنین استفاده از روسازی مرکب شامل بتن غلتکی و یک لایه روکش و بررسی عملکرد آن در مواجهه با اعمال شرایط ذوب و انجمادهای متوالی در حضور نمکهای یخزدا بوده است. به همین منظور در فاز اول این پژوهش ابتدا 8 طرح مخلوط با عیار مواد سیمانی 325 کیلوگرم در مترمکعب، نسبت آب به مواد سیمانی 41/0 و استفاده از دوده سیلیسی، خاکستر بادی و سرباره ساختهشده است. کارایی طرح (با استفاده از اندازهگیری زمان وی بی)، مقاومت فشاری، مقاومت کشش غیرمستقیم و مقاومت هر طرح در برابر پوسته شدگی سطح آزمونهها طی اعمال سیکلهای ذوب و انجماد در حضور نمکهای یخزدا طبق ASTMC672 مورد بررسی قرار گرفته است. از بین طرحهای ساخته شده استفاده از 10% دوده سیلیسی گرچه در سنین اولیه مقاومتهای فشاری و کششی کمتری را موجب شده اما روند کسب مقاومت این طرح باعث شده تا در سنین 28 و 91 روزه، بیشترین مقاومت فشاری و کششی را داشته باشد. استفاده از خاکستر بادی و سرباره بهتنهایی در طرحهای مخلوط نتایج مقاومتی و دوامی مطلوبی را نداشته است. بنابراین طرح حاوی 10% دوده سیلیسی بهعنوان طرح مخلوط بهینه از نظر مقاومتهای فشاری و کششی و دوام در برابر پوسته شدگی، انتخاب شده و در فاز دوم تحقیق بهعنوان لایهی زیرین روسازی مرکب استفاده شده است. در فاز دوم پس از ساخت لایه بتن غلتکی با طرح بهینه، دو نوع روکش بتن هوادار و آسفالت روی آن اجرا گردیده است. پس از نگهداری آزمونهها و اعمال سیکلهای ذوب و انجماد، بررسی تغییر در میزان اتصال دو لایه با آزمایش برش سطح مورب و کشش غیرمستقیم انجام گرفته است. نتایج حاصل شده حاکی از آن است که چسبندگی بین لایه بتن غلتکی و آسفالتی در آزمایش برش سطح مورب و کشش غیرمستقیم به ترتیب 91/10% و 13% بین بتن غلتکی و بتن هوادار در آزمایش برش سطح مورب و کشش غیرمستقیم به ترتیب 68/10% و 8/9% کاهش نشان داده است. بنابراین استفاده از بتن غلتکی بهعنوان سطح نهایی روسازی و بهعنوان لایه اساس همراه با یک روکش، عملکرد مناسبی در شرایط ذوب و انجمادهای متوالی دارد. البته بررسیهای بیشتری برای ارتقای کیفیت بتنهای غلتکی و کاهش هزینههای اجرایی لازم به نظر میرسد.
واژههای کلیدی: بتن غلتکی روسازی، دوده سیلیسی، خاکستربادی، سرباره، مقاومت فشاری، دوام برابر پوسته شدگی، روسازی مرکب، بتن هوادار،آسفالت، برش سطح مورب، کشش غیرمستقیم
Abstract:
Roller Compacted Concrete Pavement (RCCP) is a dry concrete is produced with lower water than normal concrete. The use of RCCP in the world in the last three decades has been increased, however it is not so popular inIRAN. The aim of present study is to assess the strength and frost durability of RCCP made pozzolanic materials. The second part of the study is belonging to investigate the effect compound pavement including RCCP with an overlay and assessing its performance faced with the freezing and thawing in the presence of deicer salts agent. In the first part 8 different mixtures were made with 325 kg/m³ cement content, water to cement ratio of 0/41. In the predetermined mixture three supplementary materials of silica fume, fly ash and slag were used. Vebe time, compressive strength, splitting tensile strength and frost resistance with and without deicer agent based on ASTM C672, were investigated.The results show that 10% silica fume mixture obtained the maximum later strength on the contrary fly ash and slag had a negative impact on the strength properties. Thus, the mixture containing 10% silica was selected as the optimum mix design regarding tensile and strength resistance, and durability against deicer salt scailing. In the second part, RCCP layer was covered with with asphalt(HMA) or air entrained concrete (AEC)yo assess the frost resistance of compound mixtures. The results indicate that the RCCP and HMA covering layer in the test of slant shear strength and spilliting tensile showed 10.91% and 13% reduction and between the RCCP and AEC in the test of slant shear strength and spilliting tensile showed 10.68% and 9.8% reduction, respectively. Therefore, the use of the RCCP as the final surface of pavement or as a base layer, and with an overlay will have a suitable performance in the situation of cyclic freezing and thawing. Of course, further investigation to improve RCCP quality and reduce executive costs seems necessary.Key Words: Roller compacted concrete, Micro silica, Fly ash, Slag, Compressive strength, Scailing resistance, Composite pavement, Air entrained concrete, Hot mixed asphalt, Slant shear strength, Spilliting tensile strength
|
1- مشخصات فردي : |
|||||
|
|
نام و نام خانوادگی: شهریار عبداله زاده |
||||
|
محل تولد: همدان |
تاریخ تولد: 12/6/1369 |
||||
|
وضعیت تاهل: مجرد |
|||||
|
وضعیت نظام وظیفه: معاف موقت |
|||||
|
نشانی و تلفن تماس: همدان میدان بعثت پلاک 291 |
|
||||
نشانی وب سایت : |
پست الکترونیکی: shahriarking2323@gmail.com |
|
||||
3- سوابق حرفه ای :.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
نام سازمان / شرکت |
مدت همکاري |
سمت |
علت قطع رابطه |
امکان ارائه گواهی سابقه کار دارید؟ |
پاره وقت/ تمام وقت/ پروژه/مشاوره |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
از |
تا |
مجموع به ماه |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
سال |
ماه |
سال |
ماه |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
اسکان ساز |
92 |
|
94 |
|
24 |
مدیر کارگاه |
|
بلی |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
خاک و پی الوند |
91 |
|
94 |
|
30 |
مسئول آزمایشگاه |
|
بلی |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4- مهارت درزبان خارجي: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
زبان خارجي |
Reading |
Writing |
Speaking |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
انگليسي |
بسیار خوب |
خوب |
خوب |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5- مهارت هاي تخصصي: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
نام مهارت |
ميزان تسلط |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
طراحی سازههای ساختمانی و غیر ساختمانی |
تسلط کافی بر نرم افزارهای مختلف مربوطه و تجربه فنی فراوان |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
اجرا و نظارت بر انجام امور کارگاهی پروژهاهای عمرانی |
تجربه اجرایی و عملیاتی بالا |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
آشنایی کامل با اجرای پروژههای راهسازی |
تجربه اجرایی و عملیاتی بالا |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
کنترل و اجرای بتن غلتکی |
تجربه فنی و آزمایشگاهی بالا |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ارائه مشاوره و آموزش تئوری مباحث عمرانی |
تجربه اجرایی و عملیاتی بالا |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
انجام امور آزمایشگاهی مرتبط با مهندسی عمران |
تجربه اجرایی و عملیاتی بالا |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6-توضیحات |
با توجه به انجام امور آزمایشگاهی و کارگاهی فراوان اینجانب از تجربه کافی فنی و اجرایی در کنار اطلاع کامل از مباحث تئوری برخوردا میباشم. هم اکنون نیز در کنار تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد امور پیمانکاری و اجرای پروژهای ساختمانی در نقاط مختلفی از شهر همدان را به عهده دارم. همچنین با توجه به مطالعات فراوان و انجام آزمایشهای مرتبط با یایاننامه اطلاعات کافی برای مشاوره و اجرای باتن غلتکی در پروژهای راهسازی را داشته و قصد معرفی بیشتر آن و ارائه چند دستورالعمل ساخت و اجرای بتن غلتکی را دارم. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||