صادق جهان تیغی - دانشکده فنی و مهندسی
پایاننامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی
عنوان:
بررسی اثرخنک کاری دقیق روی پدیده جوشش در موتور ملی و بهبود هندسه از طریق اجرای طرح های مختلف خنک کننده
استاد راهنما:
دکتر امیره نوربخش
اساتید داور:
دکتر محسن گودرزی و دکتر حبیب ال... سایه وند
نگارش:
صادق جهان تیغی
29 اردیبهشت 1395
آمفی تئاتر فنی
چكيده:
واژههای کلیدی: جوشش، انتقال حرارت، موتور، راهگاه خنککاری، خنککاری دقیق.
Abstract:
Heat transfer is an important issue in the design of internal combustion engines because it has a direct influence on performance efficiency and exhaust output of the engine. One of the ways of closer look at the heat transfer is considering boiling assumption in thermal simulation, because sub-cooled boiling at hot engine parts could have a favorable effect on heat transfer. in this paper to simulate the cooling jacket, beacuse of lack of reliable thermal profiles on fluid, simultaneous solving method of heat transfer in fluid and solid was used. To considering boiling, two BDL and Chen methods were compared with cylindrical runner. It is seen that the engine operating temperature results of Chen and BDL were similar but the Chen method was a bit closer to the experimental results Since the validity of this method in the past researches were more than BDL method, Chen method was used for simulation. In this work we tried to use ef7 national engine geometry and displacement factor and the boiling zone flow to be achieved by using liquid and solid solutions simultaneously. Including work done in this study is using precision cooling techniques for correcting jacket around the exhaust valve. The work was tried by changing the diameter of the runner around the exhaust valve and spark plug, check its effect on heat transfer.Key Words: IC engine, Sub-cooled boiling, heat transfer, EF7 TC, cooling passage رزومه صادق جهان تیغی تلفن تماس: 09379696715 ایمیل: Sadeghjahantighi@gmail.com متولد : 18/8/1368 ساکن : تهران - شهر قدس - خ امام سجاد - ک خرداد ششم - پ11 سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک - گرایش تبدیل انرژی – دانشگاه بوعلی سینا همدان 1395 سوابق حرفه ای فعالیت دو ماهه در زمینه تکوین قطعه به عنوان مهندس محصول در شرکت اورند. 2 ماه – از تیر 94 الی شهریور 1394 فعالیت یک ساله در شرکت تحقیقات و طراحی موتور ایران خودرو برای انجام پایان نامه. مهارتها مهارتهای نرم افزاری آشنایی با زبانهای خارجی سایر مهارتها دیگر فعالیتها * دارای کارت پایان خدمت سربازی پایان نامه: بررسی اثرخنک کاری دقیق روی پدیده جوشش در موتور ملی و بهبود هندسه از طریق اجرای طرح های مختلف خنک کننده [در این پایان نامه علاوه بر شبیه سازی حرارتی موتور ef7 و بررسی اثر خنک کاری دقیق بر روی این موتور، پدیده جوشش در حین خاموشی موتور نیز بررسی شد]. پروژه های انجام شده: امکان سنجی نیروگاههای سیکل chp (پروژه کارشناسی) بررسی جریان درون کویتی ( پروژه سیالات پیشرفته) شبیه سازی حرارتی فین مستطیلی توسط کد نویسی در نرم افزار متلب (پروژه انتقال حرارت پیشرفته) بررسی راندمان نیرو گاه هسته ای توسط نرم افزار EES (پروژه طراحی کلی نیروگاه)