مهشید گودرزی - دانشکده فنی و مهندسی
دانشکده مهندسی
گروه مهندسی عمران
اطلاعیه دفاع برای پایاننامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران گرایش مهندسی آب و سازههای هیدرولیکی
عنوان:
مطالعه آزمایشگاهی چگونگی توزیع فشار بر روی موانع توریسنگی با درصد تخلخلهای متفاوت در کانال مستقیم با بستر ثابت
استاد راهنما:
دکتر مجید فضلی
استاد ممتحن
دکتر رضایی
دکتر صادقیان
نگارش:
مهشید گودرزی
تاریخ دفاع
یکشنبه 25 شهریور ساعت 16
مکان: سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی
Bu-Ali Sina University
Faculty of Engineering
Department of Civil Engineering
A notification for Thesis for Master of Sience of Civil Engineering-Hydraulic
Title
Experimental Study of Pressure Distribution on a Gabion Obstacle with Different Percent of Porosity in the Straight Channel with Solied Bed
Supervisor:
Dr. Majid Fazli
By:
Mahshid Goudarzi
Time: 16 September at 18 Am
Location: amphithetear in Engineering Faculty
چکیده: رودخانهها تحت تأثیر عوامل طبیعی و یا دخالتهای انسان دچار فرسایش بستر و کنارهها میشوند. آبشکنها دیوارههای عرضی هستند که در کنار ساحل رودخانه، ساخته شده و به حفاظت دیوارهها کمک میکند. همچنین استفاده از موانع در وسط رودخانه، سبب استهلاک انرژی اضافی جریان میشود. از نظر هیدرودینامیکی، تقابل بین موانع متخلخل رودخانهای و سیال اطراف آن پیچیده بوده و محاسبات نیرو بر روی آنها از اهمیت ویژهای برخوردار است. در این تحقیق، پس از بهدست آوردن میدان سرعت جریان پیرامون موانع و آبشکنهای توریسنگی، توسط دستگاه سرعتسنج در آزمایشگاه، با استفاده از روش حجم محدود و نرمافزار متلب، معادلات میانگین زمانی ناویر- استوکس برای جریان آشفته حل میشوند، سپس چگونگی اثر درصد تخلخل این موانع بر توزیع میدان فشار پیرامون آنها و همچنین نیروی درگ وارد بر موانع و ضریب درگ بررسی میشود. برای حل معادلات گسسته شده از روشهای طرح اختلاف بالادست، طرح اختلاف پیوند، طرح توان پیرو و طرح کوئیک اصلاح شده توسط هیاز، استفاده شده است. نتایج نشان داد که جدایش جریان برای موانع در وسط کانال بسیار شدیدتر از آبشکنها در کناره دیواره کانال می-باشد. به طوری که ضریب درگ برای موانع وسط نسبت به آبشکنها بزرگتر میباشد. همچنین مشخص شد که برای موانع و همچنین آبشکنها با افزایش درصد تخلخل، نیرو و ضریب درگ کاهش مییابد. در نهایت مقادیر ضریب درگ برای موانع و آبشکنها به صورت معادلاتی بر اساس درصد تخلخل ارائه شدهاست.
واژههای کلیدی: موانع توریسنگی، درصد تخلخل، معادلات میانگین زمانی ناویر- استوکس، توزیع فشار، نیروی پسا، ضریب پسا
Abstract: Rivers affected by natural factors or human interventions are involved in Corrosion of bed and sides. Groines are ordinated walls which are made in the side of beach and help to taking care the walls also using the Obstacle on the rivers would effect on the extra energy of flow to be depreciated. On the basis of hydrodynamic the contrast between Gabion Obstacle of river and the environmental fluid are complex and computing of the affected force on them are so important. In this research, after the computing of field of velocity of fluid around of Obstacle and Gabion Groynes, by using ADV apparatus on the laboratory and FVM method and so matlab software, the time averaged Navier-Stockes Equation would be dissolved and the effect of Porosity of percentage of this Obstacle on distribution of pressure field around of them and so the Drag force affected on Obstacle and Drag factor would be determined. The discreet Equations are dissolved by using Upwind difference, Hybrid difference, Powerlaw and Quick (modified by hayas) method. The result demonstrated that the flow separation for Obstacle on the middle of channel is so stiff rather than it for Gryone on the side of channel, which that the Drag factor for the Obstacle on the middle of channel is greater than for Gryone. Also it is demonstrated that for the blocks in the middle of channel and the Groynes by increasing the percentage of porosity, the Drag force and factors would be decreased.so the Drag factors for Obstacle and Groynes are presented into the equations basis on porosity of percentage.
Key Words: Gabion Obstacle, Percentage of Porosity , Time Averaged Navier-stokes Equations , Pressure Distribution, Drag force, Drag coefficient,
رزومه |
مهشید گودرزی
|
| سوابق تحصیلی | ||
1- مقطع تحصیلی: کارشناسی رشته تحصیلی: مهندسی عمران دانشگاه محل تحصیل: دانشگاه لرستان (ملی) |
مدت زمان تحصیل: 1/7/89 الی 31/6/93 |
| |
2- مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد رشته تحصیلی: مهندسی عمران آب و سازههای هیدرولیکی دانشگاه محل تحصیل: دانشگاه بوعلی سینا با معدل 27/17
|
مدت زمان تحصیل: 1/7/94 الی 25/6/97 |
| |
عنوان پایاننامه کارشناسی ارشد: مطالعه آزمایشگاهی چگونگی توزیع فشار بر روی موانع توریسنگی با درصد تخلخلهای متفاوت در کانال مستقیم با بستر ثابت . مقالات داخلی: بررسی الگوی جریان و تغییرات تنشهای رینولدز پیرامون آبشکن
- آشنا با مباحث دینامیک سیالات محاسباتی و نرم افزار Gambit & Fluent - مسلط به نرم افزار Matlab، Tecplot اشنا با نرم افزار،Autocad & land ،Geo Studio -همچنین مسلط به کار کردن با دستگاه سرعت سنج سه بعدی ADV و نرم افزار بسیار تخصصی مرتبط با آن مانند نرم افزار Vectrino plus و نرم افزار Explor v |
|
| |