کنترل هماهنگ شارژ خودروهای الکتریکی در مقیاس بالا بهمنظور پاسخگویی بار - دانشکده فنی و مهندسی
کنترل هماهنگ شارژ خودروهای الکتریکی در مقیاس بالا بهمنظور پاسخگویی بار
نوع: Type: پایان نامه
مقطع: Segment: کارشناسی ارشد
عنوان: Title: کنترل هماهنگ شارژ خودروهای الکتریکی در مقیاس بالا بهمنظور پاسخگویی بار
ارائه دهنده: Provider: عطیه عربی
اساتید راهنما: Supervisors: دکتر محمد حسن مرادی - دکتر علیرضا حاتمی
اساتید مشاور: Advisory Professors:
اساتید ممتحن یا داور: Examining professors or referees: دکتر صالح رازینی - دکتر محمد مهدی شهبازی
زمان و تاریخ ارائه: Time and date of presentation: آبان 99
مکان ارائه: Place of presentation:
چکیده: Abstract: افزایش پیک منحنی بار در شبکهی توزیع طی ساعات اوج تقاضا، مشکلاتی نظیر اضافه بار تجهیزات، افزایش هزینههای عملکرد واحدهای تولید انرژی و افزایش تلفات را بهدنبال دارد.شارژ همزمان خودروهای برقی نیز سبب بهوجود آمدن پیکهای جدید در منحنی بار شبکهی توزیع میشود که در صورت همپوشانی با پیک بار معمول شبکه، مشکلات بیان شده دوچندان خواهد شد.بهمنظور کاهش اثرات منفی شارژ همزمان خودروهای برقی در ساعات پرباری، روشهای مختلفی همچون شیفت تقاضای شارژ این خودروها به ساعات کمباری مورد بررسی قرار گرفتهاست.علاوهبراین میتوان از انرژی مازاد ذخیره شده در باتری خودروهای برقی در ساعات اوج مصرف، برای پاسخگویی به بار استفاده کرد. اما در پژوهشهای بسیاری موضوع هزینهی بهرهبرداری از باتری خودروهای برقی بهمنظور پیکسایی و پاسخگویی بار درنظرگرفتهنشدهاست.از سوی دیگر موضوع کاهش هزینهی عملکرد واحدهای تولید انرژی و میزان انتشار گازهای گلخانهای حاصل از آن مورد توجه پژوهشهای زیادی قرار گرفتهاست.در این پایاننامه، پاسخگویی بار با هدف پیکسایی به کمک باتری خودروهای برقی شرکتکننده در این برنامه بههمراه کاهش هزینههای بهرهبرداری از این باتری ها درنظرگرفتهشده است.علاوهبر آن کاهش هزینههای عملکرد واحدهای تولید انرژی و کاهش هزینههای تولید گازهای گلخانهای ناشی از تولیدات این واحدها نیز لحاظ شدهاست.برای بهینهسازی مسئله از الگوریتم ازدحام ذرات استفاده شده که در نهایت به بهبود مشخصهی بار میانجامد.
فایل: ّFile: دانلود فایل