کنترل هماهنگ شارژ خودروهای الکتریکی در مقیاس بالا به‌منظور پاسخگویی بار

نوع: Type: پایان نامه

مقطع: Segment: کارشناسی ارشد

عنوان: Title: کنترل هماهنگ شارژ خودروهای الکتریکی در مقیاس بالا به‌منظور پاسخگویی بار

ارائه دهنده: Provider: عطیه عربی

اساتید راهنما: Supervisors: دکتر محمد حسن مرادی - دکتر علیرضا حاتمی

اساتید مشاور: Advisory Professors:

اساتید ممتحن یا داور: Examining professors or referees: دکتر صالح رازینی - دکتر محمد مهدی شهبازی

زمان و تاریخ ارائه: Time and date of presentation: آبان 99

مکان ارائه: Place of presentation:

چکیده: Abstract: افزایش پیک منحنی بار در شبکه­ی توزیع طی ساعات اوج تقاضا، مشکلاتی نظیر اضافه بار تجهیزات، افزایش هزینه­های عملکرد واحدهای تولید انرژی و افزایش تلفات را به­دنبال دارد.شارژ همزمان خودروهای برقی نیز سبب به­وجود آمدن پیک­های جدید در منحنی بار شبکه­ی توزیع می­شود که در صورت همپوشانی با پیک بار معمول شبکه، مشکلات بیان شده دوچندان خواهد شد.به­منظور کاهش اثرات منفی شارژ همزمان خودروهای برقی در ساعات پرباری، روش­های مختلفی همچون شیفت تقاضای شارژ این خودروها به ساعات کم­باری مورد بررسی قرار گرفته­است.علاوه­بر­این می­توان از انرژی مازاد ذخیره شده در باتری خودروهای برقی در ساعات اوج مصرف، برای پاسخگویی به بار استفاده کرد. اما در پژوهش­های بسیاری موضوع هزینه­ی بهره­برداری از باتری خودروهای برقی به­منظور پیک­سایی و پاسخگویی بار درنظرگرفته­­نشده­است.از سوی دیگر موضوع کاهش هزینه­ی عملکرد واحدهای تولید انرژی و میزان انتشار گازهای گلخانه­ای حاصل از آن مورد توجه پژوهش­های زیادی قرار گرفته­است.در این پایان­نامه، پاسخگویی بار با هدف پیک­سایی به کمک باتری خودروهای برقی شرکت­کننده در این برنامه به­همراه کاهش هزینه­های بهره­برداری از این باتری ها درنظرگرفته­شده ­است.علاوه­بر­ آن کاهش هزینه­های عملکرد واحدهای تولید انرژی و کاهش هزینه­های تولید گازهای گلخانه­ای ناشی از تولیدات این واحدها نیز لحاظ شده­است.برای بهینه­سازی مسئله از الگوریتم ازدحام ذرات استفاده شده که در نهایت به بهبود مشخصه­ی بار می­انجامد.

فایل: ّFile: دانلود فایل