ارزیابی موانع قطارشهری در شهرهای باجمعیت متوسط،مطالعه موردی قطارشهری کرمانشاه - دانشکده فنی و مهندسی
ارزیابی موانع قطارشهری در شهرهای باجمعیت متوسط،مطالعه موردی قطارشهری کرمانشاه
نوع: Type: پایان نامه
مقطع: Segment: کارشناسی ارشد
عنوان: Title: ارزیابی موانع قطارشهری در شهرهای باجمعیت متوسط،مطالعه موردی قطارشهری کرمانشاه
ارائه دهنده: Provider: یزدان زنگنه - رشته عمران
اساتید راهنما: Supervisors: دکتر جوادطاهری نژاد
اساتید مشاور: Advisory Professors: دکتر حمزه زارعی
اساتید ممتحن یا داور: Examining professors or referees: دکتر محسن بابایی، دکتر ابراهیم قیاسوند
زمان و تاریخ ارائه: Time and date of presentation: ۲۲/۱۲/۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰ ظهر
مکان ارائه: Place of presentation: اتاق۲
چکیده: Abstract: در سالهای اخیرتمایل به احداث پروژههای قطار شهری در کلانشهرها با رشد قابل ملاحظهای مواجه شده است. با توجه به اهمیت این موضوع و جهت پیشگیری از تجربیات ناموفق پروژههای انجام شده قبلی در احداث و راهاندازی قطار شهری، در این پژوهش سعی شده است تا موانع قطارشهری در شهرهای با جمعیت متوسط، با مطالعه موردی قطارشهری کرمانشاه، به روش توصیفی - پیمایشی ارزیابی شود. به این منظور، از مصاحبه با عوامل اجرایی، تهیه پرسشنامه عمومی در چند منطقه از نظر سطح درآمد شهروندان کرمانشاهی و نزدیک بودن محل سکونت آنها به ایستگاه های قطار شهری به تعداد 1000 عدد و تهیه پرسشنامه تخصصی و قرار دادن آن در اختیار رییس سازمان قطار شهری کرمانشاه استفاده شد. تلاش شد مشکلات قطارشهری در پنج دسته مربوط به کارفرما، مشاور، پیمانکار، قوانین و مقررات و شرایط محیطی با توجه به تجارب دیگر شهرها همانند مشهد و قم در ساخت قطار سبک شهری شناسایی و رتبهبندی شود. همچنین با استفاده از دو روش AHP- TOPSIS نتایج با هم مقایسه شده است. پس از تحلیلهای صورت گرفته نتیجه پژوهش این میباشد که ناکارآمدی سامانه ارزیابی و انتخاب پیمانکاران توسط کارفرما، برآورد نادرست زمانبندی، عدم اشراف کامل به شرایط و مقررات، تعلل در تصویب نقشههای اجرایی توسط مشاور، عدم انجام مطالعات اولیه و برنامهریزی صحیح توسط پیمانکار به ترتیب جزء مهمترین عوامل و مشکلاتی هستند که در پروژه قطارشهری مؤثر میباشند. قطار شهری کرمانشاه در یک خط به طول 13 کیلومتر با ظرفیت 16200 نفر به صورت شش ایستگاه زیرزمینی و هفت ایستگاه روزمینی طراحی شده که اجرای خط یک آن در سال 1390 آغاز شده است. فاز اول پروژه 6/8 کیلومتر که هفت کیلومتر آن به صورت روگذر و 6/1 کیلومتر بصورت زیرگذر می باشد.
فایل: ّFile: تنزيل فایل