جایابی بهینه چند هدفه ایستگاههای شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی با اهداف اقتصادی و فنی - دانشکده فنی و مهندسی
جایابی بهینه چند هدفه ایستگاههای شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی با اهداف اقتصادی و فنی
نوع: Type: پایان نامه
مقطع: Segment: کارشناسی ارشد
عنوان: Title: جایابی بهینه چند هدفه ایستگاههای شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی با اهداف اقتصادی و فنی
ارائه دهنده: Provider: مرتضی پاینده افضل - مهندسی برق
اساتید راهنما: Supervisors: دکتر محمدمهدی شهبازی
اساتید مشاور: Advisory Professors:
اساتید ممتحن یا داور: Examining professors or referees: دکتر علیرضا حاتمی ، دکتر یونس سلگی
زمان و تاریخ ارائه: Time and date of presentation: ساعت 11 - 1403/6/6
مکان ارائه: Place of presentation: کلاس 30 دانشکده مهندسی
چکیده: Abstract: بخش حمل و نقل یکی از رایج ترین مصرف کنندگان سوخت فسیلی در سراسر جهان است. بنابراین، برای کاهش اثرات انتشار دی اکسید کربن و کاهش استفاده از منابع انرژی سنتی غیر دوستدار محیط زیست، برقی کردن سیستم حمل و نقل، مانند توسعه وسایل نقلیه الکتریکی (EV)، بسیار مهم شده است. برای استقرار بی عیب و نقص خودروهای برقی، یک زیرساخت شارژ به خوبی توسعه یافته مورد نیاز است. با این حال، قرارگیری بهینه ایستگاه های شارژ سریع (FCS) یک نگرانی حیاتی است. بنابراین، این پژوهش یک رویکرد کاربردی برای شناسایی مکان بهینه FCSs با استفاده از یک شبکه 30 باسه و با الگوریتم بهبود یافته عقاب سرسفید ارائه میکند. زیرساخت شبکه توزیع برق مستعد تغییرات در برق رسانی بخش حمل و نقل است. بنابراین، تلفات توان اکتیو، تلفات توان راکتیو و هزینه سرمایه گذاری سه حوزه مورد توجه در استقرار FCSها هستند. علاوه بر این، گنجاندن FCS ها در شبکه توزیع برق، تقاضای انرژی از شبکه برق را افزایش می دهد. این تحقیق ادغام نسلهای پراکنده مبتنی بر خورشید (SDGs) را در مکانهای انتخابی در شبکه توزیع توصیه میکند تا بار FCSs بر روی سیستم کاهش یابد. از این رو، سیستم را خودپایدار و قابل اعتماد می کند. علاوه بر این، قابلیت اطمینان سیستم توزیع نیز پس از استقرار FCSs و SDGs مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. شش مطالعه موردی (CS) برای استقرار FCS با یا بدون ادغام DG پیشنهاد شده است. در نتیجه، تلفات توان فعال از 1014.48 کیلووات به 829.68 کیلووات برای CS-6 رسید.
فایل: ّFile: تنزيل فایل