کنترل هماهنگ شارژ خودروهای الکتریکی در مقیاس بالا به‌منظور پاسخگویی بار

کنترل هماهنگ شارژ خودروهای الکتریکی در مقیاس بالا به‌منظور پاسخگویی بار


کنترل هماهنگ شارژ خودروهای الکتریکی در مقیاس بالا به‌منظور پاسخگویی بار

نوع: Type: پایان نامه

مقطع: Segment: کارشناسی ارشد

عنوان: Title: کنترل هماهنگ شارژ خودروهای الکتریکی در مقیاس بالا به‌منظور پاسخگویی بار

ارائه دهنده: Provider: عطیه عربی

اساتید راهنما: Supervisors: دکتر محمد حسن مرادی - دکتر علیرضا حاتمی

اساتید مشاور: Advisory Professors:

اساتید ممتحن یا داور: Examining professors or referees: دکتر صالح رازینی - دکتر محمد مهدی شهبازی

زمان و تاریخ ارائه: Time and date of presentation: آبان 99

مکان ارائه: Place of presentation:

چکیده: Abstract: افزایش پیک منحنی بار در شبکه­ی توزیع طی ساعات اوج تقاضا، مشکلاتی نظیر اضافه بار تجهیزات، افزایش هزینه­های عملکرد واحدهای تولید انرژی و افزایش تلفات را به­دنبال دارد.شارژ همزمان خودروهای برقی نیز سبب به­وجود آمدن پیک­های جدید در منحنی بار شبکه­ی توزیع می­شود که در صورت همپوشانی با پیک بار معمول شبکه، مشکلات بیان شده دوچندان خواهد شد.به­منظور کاهش اثرات منفی شارژ همزمان خودروهای برقی در ساعات پرباری، روش­های مختلفی همچون شیفت تقاضای شارژ این خودروها به ساعات کم­باری مورد بررسی قرار گرفته­است.علاوه­بر­این می­توان از انرژی مازاد ذخیره شده در باتری خودروهای برقی در ساعات اوج مصرف، برای پاسخگویی به بار استفاده کرد. اما در پژوهش­های بسیاری موضوع هزینه­ی بهره­برداری از باتری خودروهای برقی به­منظور پیک­سایی و پاسخگویی بار درنظرگرفته­­نشده­است.از سوی دیگر موضوع کاهش هزینه­ی عملکرد واحدهای تولید انرژی و میزان انتشار گازهای گلخانه­ای حاصل از آن مورد توجه پژوهش­های زیادی قرار گرفته­است.در این پایان­نامه، پاسخگویی بار با هدف پیک­سایی به کمک باتری خودروهای برقی شرکت­کننده در این برنامه به­همراه کاهش هزینه­های بهره­برداری از این باتری ها درنظرگرفته­شده ­است.علاوه­بر­ آن کاهش هزینه­های عملکرد واحدهای تولید انرژی و کاهش هزینه­های تولید گازهای گلخانه­ای ناشی از تولیدات این واحدها نیز لحاظ شده­است.برای بهینه­سازی مسئله از الگوریتم ازدحام ذرات استفاده شده که در نهایت به بهبود مشخصه­ی بار می­انجامد.

فایل: ّFile: