اثر فاصله بین دو توربین باخ با اختلاف فاز 90 درجه بر عملکرد آنها
اثر فاصله بین دو توربین باخ با اختلاف فاز 90 درجه بر عملکرد آنها
اثر فاصله بین دو توربین باخ با اختلاف فاز 90 درجه بر عملکرد آنها
نوع: Type: پایان نامه
مقطع: Segment: کارشناسی ارشد
عنوان: Title: اثر فاصله بین دو توربین باخ با اختلاف فاز 90 درجه بر عملکرد آنها
ارائه دهنده: Provider: میلاد حمزه
اساتید راهنما: Supervisors: دکتر محسن گودرزی
اساتید مشاور: Advisory Professors:
اساتید ممتحن یا داور: Examining professors or referees: دکتر محمد سعید عقیقی-دکتر حبیب الله سایه وند
زمان و تاریخ ارائه: Time and date of presentation: چهارشنبه 1400/7/21 - ساعت 17 الی 19
مکان ارائه: Place of presentation: پورتال سایت دانشکده مهندسی بصورت مجازی
چکیده: Abstract: مضرات انرژیهای تجدیدناپذیر به ویژه سوختهای فسیلی و نقش آنها در گرم شدن زمین و آلودگی محیطزیست و به علاوه توجه به بحث ایمنی انرژی موجب افزایش تمایل به توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر و سازگار با محیط زیست به عنوان یک جایگزین برای انرژیهای تجدیدناپذیر شده است. انرژی بادی یکی از منابع انرژی تجدیدپذیر است و نقشی مهم در بازار جهانی انرژی ایفا می کند. یک توربین بادی یک ماشین مبدل انرژی است که انرژی جنبشی باد را به انرژی مکانیکی و سپس به انرژی الکتریکی تبدیل میکند. در سه دهه اخیر پی شرفتهای چشمگیری در طرح توربینهای بادی حا صل شده ا ست. توربین ساونیوس جزو توربینهای بادی محور عمودی است و نسبت به دیگر توربینها یعنی توربین محور افقی و توربین داریوس، در سرعت های پایین باد توانایی تولید انرژی را دارد و هزینه ساخت کمتری نیز دارد. برای بررسی اثر فاصله بین دو توربین ساونیوس بر عملکرد آنها ابتدا یک توربین ساونیوس در حالت تک توربین مورد برر سی قرار میگیرد و گشتاور و توان آن در سه نسبت سرعت نوک 6 / 0 ، 8 / 0 و 1 به دستتت میآید. ستتپس در حالت دو توربین، توربینها در فواصتتل : 3 / 1 ، 4 / 1 ، 5 / 1 ، 75 / 1 ، 2 ، 5 / 2 ، 3 ، 5 / 3 و 4 قرار داده می شوند و گشتاور و توان وارد بر هرکدام از آنها در دو حالت یعنی حالت بدون اختلاف فاز و حالت با اختلاف فاز 90 درجه مورد بررسی قرار میگیرد.به علاوه نمودار ضریب لیفت و ضریب درگ توربینها نیز بررسی میشود. با بررسی نمودارها مشاهده شد که هر چه فاصله دو توربین کاهش مییابد، به طور کلی مجموع گشتتتاور وارد بر توربینها افزایش می یابد. ولی در عین حال میزان نوسان ضریب لیفت و ضریب درگ توربینها نیز افزایش مییابد. اما به طور کلی در فا صله حدود 2 متری، نو سان ضریب لیفت و ضریب درگ توربینها به میزان قابل قبولی میرسد و گشتاور مجموع توربینها نیز حدود 20 درصد بیشتر از دو برابر گشتاور تک توربین خواهد بود.
به اطلاع متقاضیان دکترای سال تحصیلی 1404-1403 رشته های مهندسی (مکانیک - کامپیوتر - برق - مواد - عمران - صنایع) دانشگاه بوعلی سینا می رساند، فهرست اساتید پذیرنده دانشکده مهندسی...
به اطلاع می رساند یک شرکت دانش بنیان در اصفهان نیازمند خدمات تحقیقاتی دانش آموختگان رشته های مواد و شیمی بوده و استخدام می کند. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با شماره 03133879868 در...
به گزارش بسنا، مراسم افتتاحیه این پروژه با حضور محمدعلی زلفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر علیرضا قاسمیفرزاد استاندار همدان، معاونان وزارتخانههای علوم و مسئولان استانی و ریاست...
دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه بوعلیسینا فهرست اسامی دانشجویان برگزیده آموزشی پژوهشی پانزدهمین همایش سالانه دفتر هدایت استعدادهای درخشان سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد. اسامی دانشجویان...
بهراد توتونچی دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی عمران دانشگاه بوعلی سینا، در جلسه ای با حضور نمایندگان دانشگاه های سراسر کشور، با کسب اکثریت آرا انتخابات، به عنوان دبیر...
در هشتمین نشست از دوره یازدهم هیأت ممیزه دانشگاه بوعلیسینا، آقای دکتر علیرضا حاتمی دارای مدرک دکتری در رشته مهندسی برق با ر أ ی اعضاء از مرتبه...
بدینوسیله انتخاب آقای دکتر آرش فتاح الحسینی را به عنوان پژوهشگر برگزیده دانشگاه در گروه فنی و مهندسی به ایشان و خانواده علمی دانشکده مهندسی تبریک عرض نموده و از خداوند متعال...
بدینوسیله انتخاب دو تن از دانشجویان دانشکده مهندسی مهندس راضیه چهارمحالی در مقطع دکتری رشته مهندسی مواد شاخه خوردگی و مهندسی سطح و مهندس امین نظری در مقطع...
بدینوسیله انتخاب سه عضو هیات علمی دانشکده مهندسی جناب آقایان دکتر جواد بهنامیان ، دکتر حسن علم خواه و دکتر محسن گودرزی در...
براساس اطلاعات پایگاه شاخصهای اساسی علم (ESI)، حضوردکتر محمد حسن مرادی از گروه مهندسی برق دانشکده مهندسی در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر دنیا استمرار پیدا کرد. ...
بدینوسیله انتخاب اعضا محترم هیات علمی سرکار خانم دکتر سموئی (گروه مهندسی صنایع)، جناب آقایان دکتر بابائی (گروه مهندسی عمران)، دکتر حاتمی (گروه مهندسی برق)، دکتر ختن لو (گروه مهندسی...
بدینوسیله انتخاب چهار عضو هیات علمی دانشکده مهندسی جناب آقای دکتر جواد بهنامیان از گروه مهندسی صنایع به عنوان پژوهشگر اول برگزیده، جناب آقای دکتر حسن علم خواه از گروه...
به گزارش بسنا و به نقل از سازمان سنجش، آزمون مرحله نهایی بیست و هشتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور با حضور نفرات برگزیده آزمون کارشناسی ارشد (متمرکز) و آزمون غیرمتمرکز المپیاد در دانشگاههای...
به اطلاع دانشجویان محترم می رساند سایت کامپیوتر کارشناسی دانشکده مهندسی به دلیل انجام ثبت نام دانشجویان کارشناسی ورودی 1402 از شنبه 1402/7/22 به مدت یک هفته تعطیل می باشد.
به گزارش بسنا و به نقل از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، در هشتمین دوره تجلیل از سرآمدان علمی کشور در سال ۱۴۰۲ که با حضور معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهور و وزیر علوم...
به اطلاع دانشجویان ورودی جدید تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) می رساند، یکشنبه 23 مهر ساعت 11 الی 13 در محل آمفی تئاتر دانشکده مهندسی جلسه معارفه با هیات رییسه دانشکده برگزار می شود. ...
بر اساس اطلاعات جدید نمایه استنادی معتبر scopus ۲۰۲۳، با بررسی مقالات مربوط به ۲۰۲۲، 4 عضو هیات علمی و 1 دانش آموخته دانشکده مهندسی و با بررسی کل مقالات مربوط به سال های مختلف، 1 نفر از اعضای هیات...
نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب آقای دکتر حسن علم خواه و بنا به پیشنهاد رئیس دانشکده مهندسی، به موجب ابلاغی ایشان با حفظ سمت آموزشی به مدت 2 سال به عنوان...
در حکمی از طرف ریاست دانشگاه آقای دکتر امیرسامان خیرخواه به عنوان مدیر گروه رشته مهندسی صنایع منصوب گردید. در این حکم آمده است : « با احترام و آرزوی توفیق الهی، نظر به مراتب تعهد و تجارب...
در حکمی از طرف ریاست دانشگاه آقای دکتر صالح رازینی به عنوان مدیر گروه رشته مهندسی برق منصوب گردید. در این حکم آمده است : « با احترام و آرزوی توفیق الهی، نظر به مراتب تعهد و تجارب ارزنده...